Regióny Bratislava Top

BRATISLAVA: Úplne prvá donáška sushi na Slovensku netuší, do kedy si udrží svojich zamestnancov

Ilustračná foto. Zdroj: pixabay.com

BRATISLAVA – Slováci si čoraz viac obľubujú taliansku, indickú či ázijskú kuchyňu. Výnimkou nie je ani chuť čerstvých rýb, ktorú sushi ponúka hneď v niekoľkých variantoch. Avšak s príchodom koronavírusu sa prevádzka reštaurácii musela radikálne okresať. Tie už niekoľko mesiacov fungujú buď v obmedzenom režime, alebo nefungujú vôbec. Prinášame vám pohľad za oponu najstaršej donášky sushi na Slovensku, ktorú tiež neminuli vládne nariadenia, obmedzenia a existenčné problémy.

 

Pred desiatimi rokmi vsadili spolumajitelia dnes už známej značky na rýchlosť a kvalitu. Vybudovali koncept fastfood ázijského bistra s rozvozom. Sushi či iné tradičné ázijské pokrmy si môžu ľudia dopriať aj počas hektického pracovného dňa a pritom nemusia opustiť svoje pracovisko. Týmto činom doslova zaplnil Sushi Time vtedajšiu dieru na trhu. Koncept rozvozu, na ktorý sa orientovali hneď v začiatkoch, si rýchlo získal svojich verných klientov.

 

Ázijské pokrmy si rýchlo získali obľubu. Zdroj: pixabay.com

Nová doba, nové vychytávky

Hoci sa od začiatku orientujú prioritne na rozvoz, komplikácie postihli v týchto časoch aj ich. ,,Zatiaľ sme nemuseli pristúpiť k veľkému prepúšťaniu, no museli sme opäť optimalizovať prevádzkové procesy a 100-percentne plný stav sa nám nepodarilo udržať. Sme radi, že sme si mohli napriek tomu udržať rovnakú ponuku jedál, ktorú sme ešte rozšírili o nové poké, polievky a sezónny špeciál Chicken Katsu,“ snaží sa byť aj v týchto časoch optimistický Maroš Krivosudský zo Sushi Time.

Ani v týchto dňoch nechcú prísť o svojich zákazníkov, preto ponúkajú niekoľko noviniek. ,,Táto vlna zatvárania sa samozrejme dotkla aj nás, ale myslíme si, že sme na ňu boli pripravení lepšie ako iní. Bistrá a kiosky sú otvorené len v obmedzenom režime, no rozvoz sme ešte viac posilnili a zoptimalizovali, aby sa jedlo dostalo k našim zákazníkom tak rýchlo, ako sa len dá. Novinkou je tiež to, že nás fanúšikovia sushi a ázijskej kuchyne nájdu každý deň už aj vo vitrínach piatich supermarketov v Bratislave a Záhorskej Bystrici,” upresnil Krivosudský. Rovnako tak zaviedli pri donáške platenie cez terminál stravovacou kartou. ,,Stravné lístky a stravovacie karty budú určite jednou z množstva nevyhnutných maličkostí, ktoré nám pomôžu prežiť túto neľahkú dobu. Aj preto veľmi oceňujeme aktivity Edenredu na podporu a motivovanie stravníkov využívať tieto možnosti platby za jedlo,” doplnil.

 

Pandémia si vyžaduje aj zavádzanie noviniek. Zdroj: pixabay.com

Návrhy na zlepšenie

Ministerstvo práce SR v boji s pandémiou rozbehlo pomoc pre zamestnávateľov a živnostníkov formou Prvej pomoci. Ide o príspevky zo strany štátu pre zamestnávateľov, ktorí museli z rozhodnutia Úradu verejného zdravotníctva SR zatvoriť svoje prevádzky alebo obmedziť svoju činnosť. O finančný príspevok môžu požiadať aj samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO), ktoré zatvorili svoje prevádzky alebo im tržby klesli o minimálne 20 percent. Príspevok na mzdu pre zamestnancov je určený pre zamestnávateľov a SZČO, ktorí udržia pracovné miesta aj v prípade presušenia svojej činnosti.

Napriek tomu sa zamestnávatelia nechávajú počuť, že pomoc štátu je nedostatočná, chaotická či oneskorená. „Ak ale máme byť skromní, postačovala by v oblasti obmedzení a nariadení nejaká dlhodobá stratégia, ktorá by sa nemenila zo dňa na deň, a na ktorú by sme sa vedeli pripraviť,” povedal Maroš Krivosudský.

 

Zamestnávatelia môžu požiadať o štátne príspevky. Zdroj: pixabay.com

Život pred “koronou”

O tom, že sa prevádzky s ázijským jedlom tešia veľkej obľube svedčí aj fakt, že minulý rok rozviezli 17-tisíc jedál a obslúžili 35-tisíc zákazníkov. Napriek tomu, že sa spolumajitelia netaja logistickou, finančnou a organizačnou náročnosťou, dokázali otvoriť aj 11 nových pobočiek. V súčasnosti je však všetko inak. ,,Teraz žijeme absolútne nepredvídateľnú dobu a nikto z nás sa neodváži predpovedať, aký výsledok bude na jej konci,” uzavrel Krivosudský.

 

Minulý rok obslúžili desaťtisíce zákazníkov. Zdroj: pixabay.com