Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Domáce Top

Ďalšie miesta na Slovensku čaká DOPRAVNÉ PEKLO. Potrvá ŠTYRI ROKY! Pripravte si pevné nervy

Ilustračná foto. ZDROJ: Unsplash.com/Ryan Porter

BRATISLAVA – Slovensko čakajú v najbližších rokoch významné dopravné investície, ktoré by mali výrazným spôsobom zvýšiť komfort, rýchlosť aj kvalitu cestovania. Ale zároveň spôsobia v doprave extrémne komplikácie, niekoľkohodinové kolóny a poriadny nápor na nervovú sústavu šoférov a obyvateľov v daných regiónoch.

 

Po dostavbe strategického križovania diaľnic D1/D4 pri Bratislave sa začína aj najväčšia investícia v železničnej doprave na Slovensku – Uzol Žilina. „Ideme tam preinvestovať viac ako 330 miliónov eur, je to najväčšia železničná stavba široko-ďaleko. Z čoho mám naozaj radosť. Z čoho sa menej teším, sú dopravné obmedzenia, preto chcem všetkých obyvateľov Žiliny a okolia požiadať o trpezlivosť a ohľaduplnosť. Zatvorenie Kysuckej ulice, podjazdu, spôsobí naozaj veľký problém, veľký zásah do dopravy v Žiline,“ povedal minister dopravy Andrej Doležal. Podjazd na Kysuckej ulici sa zatvára v pondelok 21.novembra.

„Treba povedať, že Žilina má dobrého primátora (Peter Fiabáne, poznámka redakcie), ktorý veľmi bojoval za to, aby z toho Žilina niečo vyťažila. Urobia sa rekonštrukcie priľahlých mestských a miestnych komunikácií, inteligentné osvetlenie, nový železničný nadjazd nad železničnú trať. Všetko súvisí s rekonštrukciou železničnej stanice, autobusovej stanice a predstaničných priestorov,“ dodal Doležal. Celá stavba má dĺžku približne 14 kilometrov v smere východ – západ a 2,3 kilometra v smere sever – juh. Všetko má byť ukončené do 48 mesiacov. „Žilina dostane moderný dopravný uzol. Zlepší sa kvalita nástupíšť, zrýchli sa diaľková doprava, zlepší sa komfort cestovania. Zrekonštruujú sa totiž nielen nástupišťa, ale aj hlavná budova, “ doplnil Doležal.

 

Na Slovensku sa v najbližších rokoch pripravujú významné investície do železničnej dopravy. ZDROJ: fb ministerstvo dopravy

Horúcou a aktuálnou témou je aj nový železničný grafikon, podľa ktorého by vlaky na Slovensku mali začať jazdiť od 1.decembra. Aj tu boli veľké diskusie o rušení vlakov a to najmä pri diaľkovej doprave. Najmä V Piešťanoch, v Leopoldove, v Hlohovci alebo v Novom Meste nad Váhom neboli s rozhodnutím zrušiť diaľkové rýchliky v regióne nadšení. „Každá zmena a každá reforma prináša so sebou nejakú daň, možno až hystériu zo zmeny, čo je prirodzené, keďže všetky zmeny prinášajú obavy. My nerušíme rýchliky, my rušíme diaľkovú dopravu. Áno, už nebudú diaľkové spoje medzi Bratislavou a Košicami zastavovať v Piešťanoch, Novom Meste nad Váhom alebo Leopoldove. To ale neznamená, že z Piešťan nebude možné cestovať. My sme sa rozhodovali na základe dát. Poviem to úplne presne a na rovinu. Diaľkovou dopravou z Piešťan na východ podľa dát za priemerný mesiac cestovalo 210 cestujúcich. Čo sú priemerne siedmi cestujúci na deň. Kvôli týmto tam naozaj diaľková doprava zastavovať nebude,“ zdôraznil Doležal.