Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Top

Hlavne, že páni sa VOZIA v autách! Nemusia čakať na MEŠKAJÚCI vlak: Nový grafikon ľudí rozčuľuje, príde zmena?

Nový grafikon vlakovej dopravy je na Slovensku platný od 11.decembra 2022. Ilustračné foto. ZDROJ: zoznam.sk

BRATISLAVA – Iba mesiac je v platnosti nový grafikon vlakovej dopravy na Slovensku, no kritika na jeho zavedenie je veľká takmer vo všetkých regiónoch. Menej spojov, väčšie časové intervaly, meškajúce vlaky aj o niekoľko desiatok minút, znížený komfort cestovania. Aj to sú dôsledky nového vlakového grafikonu, ktorý skomplikoval život všetkým cestujúcim, najmä v Bratislave a okolí.

 

Jedným z dôvodov zavedenia nového grafikonu železničnej dopravy malo byť aj premiestnenie ľudí z áut do vlakov, zrýchlenie a zvýšený komfort cestovania. Ale realita je iná. Nedostatočné a nevyhovujúce vlakové spojenia spôsobili návrat ľudí do motorových vozidiel, zvýšenú nervozitu a najmä radikálnu kritiku ministerstva dopravy a železničiarov. „Keď boli dovolenky a prázdniny počas sviatkov, tak nezmyselný a nedomyslený grafikon nikomu neprekážal. Ale teraz je to čistá katastrofa. Do Petržalky sa zo Senca dostanem iba raz za hodinu alebo musím prestupovať z vlaku do vlaku a cestovať vyše hodiny. Tam aj späť. To je tak, keď cestovné poriadky upravujú úradníci z kancelárie, ktorých do roboty vozia autom,“ povedal na stanici v Senci rozčúlený mladý muž. „Slovenská klasika. To čo fungovalo sa zmenilo a nahradilo systémom pokus – omyl. Fungujúce linky zrušili, nové nie sú a tie čo by mali chodiť, meškajú. Hneď od rána je človek poriadne vynervovaný. Hlavne že páni, čo pripravovali nový grafikon ušetrili päť korún a tri minúty,“ pridal sa manželský pár v Ivanke pri Dunaji.

 

Nový grafikon vlakovej dopravy je na Slovensku platný od 11.decembra 2022. ZDROJ: TASR

„V obleku a služobnom aute sa na ministerstve príjemne kontrolujú excelovské tabuľky, ale na stanici, ktorá pripomína bunker je čakanie na meškajúci vlak úplne iným komfort. Rád by som si to vymenil,“ vyjadril sa študent z Nových Zámkov. To, že sú problémy s novým grafikonom vlakovej dopravy vedia a vidia aj v dotknutých obciach. Mesto Senec bolo proti rušeniu spojov zo strany Železničnej spoločnosti Slovensko a vždy malo záujem o to, aby v Senci zastavovalo čo najviac vlakov a rýchlikov. Mierny ústupok zo strany železníc vo forme pridania vlakov „Senec – Bratislava, Nové Mesto“ považujeme za správny krok, pretože veľký počet obyvateľov mesta a tiež okolitých obcí cestuje do Bratislavy za vzdelaním, prácou a inými aktivitami,“ uviedla Martina Ostatníková, hovorkyňa mesta Senec. Napriek tomu vidia v Senci rezervy v doprave zo Senca, či už do Bratislavy, alebo aj z iných častí Slovenska.

„Ide najmä o to, aby v našom meste stáli rýchliky, ktoré ním dnes len prechádzajú. Senec má už viac ako 20.000 obyvateľov a počas letnej sezóny sa tento počet ešte výrazne zvyšuje vďaka rekreantom na Slnečných jazerách. A dlhodobým trendom a aj záujmom mesta je podpora ekologickejších spôsobov dopravy. Menej možností na prepravu vlakmi či autobusmi cestujúcich opäť motivuje využívať viac osobnú automobilovú dopravu. To znamená väčšie zápchy, preplnené intravilány miest autami, viac výfukových plynov a nespokojných obyvateľov,“ skonštatovala Ostatníková.