Regióny Bratislava Top

KAUZA BRATISLAVSKEJ ZOO Vedenie sa vymenilo, spor stále trvá! Na povrch vyplávali nové zistenia

Zdroj: TASR / Dano Veselský

BRATISLAVA – Milovníci DinoParku v ZOO Bratislava, zostali po 17. rokoch s obľúbenou atrakciou zaskočení. Šok prišiel potom, keď sa dozvedeli, že túto expozíciu si už deti neužijú. Vtedajšie vedenie sa ho totiž rozhodlo zatvoriť, pre údajnú nevýhodnosť. Na povrch však vyplávali nové zistenia.

 

ZOO Bratislava pod vedením Júlie Hanuliakovej sa rozhodla odstúpiť od zmluvy so spoločnosťou WEST MEDIA, ktorá prevádzkuje DinoPark. Rozhodnutie prišlo v marci v roku 2021 a a k úplnému uzatvoreniu atrakcie 29. mája 2021. Oznámila to vtedy ZOO Bratislava na svojej stránke.

Spoločnosť WEST MEDIA však neuznáva túto výpoveď. Generálny riaditeľ  spoločnosti pre zoznam.sk už v minulosti uviedol, že „my sme DinoPark v bratislavskej ZOO vysúťažili na dobu určitú. Len tak odstúpiť od zmluvy sa nedá. Vždy sme si plnili všetky zmluvné povinnosti. Za tých 17 rokov, čo tu prevádzkujeme DinoPark, sme bratislavskej ZOO veľmi pomohli.“

Zdroj: TASR / Dano Veselský

Nové vedenie

Pani riaditeľka Júlia Hanuliaková sa však vzdala svojej funkcie a vedením bol poverený Tomáš Hulík. Generálny riaditeľ DinoParku v tom videl možnú cestu k ukončeniu sporov. „Dúfam, že by to mohlo viesť k ukončeniu sporu, pretože na tejto osobe boli tie spory postavené.“

Ani to však nepomohlo a DinoPark je v ZOO Bratislava naďalej zatvorený. Dôvodom má byť údajne nevýhodná zmluva. „Predchádzajúca zmluva s West Media bola uzatvorená ešte v roku 2013 za výrazne nevýhodných podmienok pre ZOO Bratislava. Na základe tejto zmluvy platila ZOO Bratislava spoločnosti West Media až 30%-ný podiel z celkového vstupného, a to aj v zimných mesiacoch, v ktorých bol DinoPark zatvorený. Od roku 2003, kedy vznikol DinoPark, ZOO Bratislava vyplatila West Medii 5 151 254 eur ako podiel zo vstupného,“  uvádza sa na stránke ZOO Bratislavy.

Zdroj: TASR / Dano Veselský

Nové zistenia

Generálny riaditeľ spoločnosti WEST MEDIA Jiří Machálek však vylučuje, žeby DinoPark bol pre ZOO Bratislava záťažou. Práve naopak, podľa jeho zistení ZOO Bratislava prosperovala vďaka tejto atrakcii a po jej zrušení tržby výrazne klesli. „Údaje o návštevnosti sme získali priamo z týchto ZOO a aj na základe zákona o slobodnom prístupe ku informáciám. Vyzývam Vás preto, aby ste sa už nikdy verejne nevyjadrovali v tom zmysle, že ZOO Bratislava bola pre nás akési zlaté vajce a že sme vysávali peniaze na úkor tejto ZOO. Pretože pravdou je presný opak – DinoPark významným spôsobom bratislavskej ZOO pomáhal“, povedal Machálek.

Podľa informácií práve ZOO Bratislava eviduje značný pokles tržieb po odstránení atrakcie DinoPark , „priemer zvýšenej návštevnosti u záhrad Košice, Plzeň a Vyškov ( kde sa taktiež nachádza DinoPark, pozn. redakcie) je úctyhodných a nádherných 45% v porovnaní s minulým rokom. To neplatí o ZOO Bratislava, kde dokonca nastal prepad, a to o hanebných takmer 20%. Je zrejmé, že návštevníci ZOO Bratislava rozhodnutie zbaviť sa DinoParku a uzavrieť jeho brány potrestali túto ZOO zníženou návštevnosťou a menším záujmom.“

Zdroj: TASR / Dano Veselský

Kvôli strate DinoParku tak poklesli tržby nie len spoločnosti WESR MEDIA ale aj ZOO Bratislava. „ZOO Bratislava za mesiac jún utŕžila 144 925 EUR. V prípade zvýšenej návštevnosti o 45% oproti minulému roku (tak, ako iné záhrady spolupracujúci s DinoParkom) by však celkový počet návštevníkov nebol iba 22 469, ale viac ako 40-tisíc platiacich návštevníkov pri tržbách 245 347 EUR. Aj pri odpočítaní zmluvného podielu 30% pre našu spoločnosť by boli tržby ZOO Bratislava o 26 818 EUR vyššie ako teraz bez DinoParku. taký je bohužiaľ neúprosný dopad žalostného hospodárenia Vašej organizácie,“ uviedol Machálek v liste pre vedanie ZOO Bratislava.

Podľa Macháleka je teda zrejmé, že vďaka DinoParku sa ostatným zoologickým záhradám darí. Jeho fungovanie teda prispieva k zvýšenej návštevnosti  a zvyšuje atraktivitu ZOO.

ZOO Bratislava na otázky nereagovala

S otázkami ohľadom prevádzky DinoParku sme sa snažili konfrontovať aj súčasné vedenie ZOO Bratislava Tomáša Hulíka, ten však rozhovor s nami odmietol. „Pre zložitosť situácie a nadmernú vyťaženosť v našej zoologickej záhrade pán Hulík momentálne rozhovory médiám nedáva, ten správny čas však určite príde.“ Informácie sme sa snažili zistiť aspoň pomocou e-mailovej komunikácie. Na otázky nám však nikto neodpovedal.