Regióny Bratislava

MRAZIVÉ peklo v práci! Ľuďom vypli TEPLÚ vodu a nielen to: Robiť musia v kabátoch a rukaviciach

Ilustračné. ZDROJ: pixabay.com, Unsplash.com/ Boxed Water Is Better

BRATISLAVA – Extrémne zdražovanie energií prinútilo niektorých zamestnávateľov k zúfalým krokom. V jednej z bratislavských predajní nábytku zamestnancom úplne vypli teplú vodu. V obchode znížili aj kúrenie, a preto ľudia robia v kabátoch a bundách.

 

S neustále stúpajúcimi cenami energií bojujú Slováci už niekoľko mesiacov. Mnohí sa snažia šetriť rôznymi spôsobmi. V niektorých prípadoch dokonca musia pristúpiť k drastickým riešeniam, ako je napríkald úplne vypnutie kúrenia. S podobnou situáciou sa stretávajú v súčasnosti aj zamestnanci bratislavskej predajne obchodného centra STYLA ktorá je zameraná na predaj nábytku.

V rámci šetrenia v nej zamestnancom úplne vypli teplú vodu a znížili kúrenie na minimum. Personál si tak umýva ruky v ľadovej vode a chodí po predajni v zimných kabátoch a bundách. Na zúfalú situáciu upozornil jeden zo zamestnancov na Facebooku.

“Pracujem v OC STYLA na Zlatých Pieskoch, majiteľ nám od decembra vypol teplú vodu, aby bolo jasné, tak na verejných toaletách, lebo zamestnanecké vôbec nemáme, na predajniach taktiež. Čiže ruky po toalete (veď prečo by sme mali zabíjať baktérie a špinu), mopovanie, umývanie riadov, všetko v ľadovej vode, aj keď vyhláška hovorí niečo iné,“ sťažuje sa zamestnanec.

Čo je však horšie, podľa jeho slov zamestnávateľ taktiež obmedzil kúrenie na minimum. Personál preto obsluhuje zákazníkov v čiapkach a rukaviciach. „Vykurovanie objektu? Taktiež žiadne… Vraj temperuje teplotu na chodbe na 20 stupňov, na predajni máme 16-18, podľa počasia. Vykúriť si sami nevieme, máme vzduchotechniku, tam ale ide studený vzduch nech robíme čo robíme,“ opisuje súčasnú situáciu.

Dopad na zdravie

„Personál je chorý, pracujeme v kabátoch, bundách a podaktorí v čiapkach a rukaviciach. Majiteľ nemá záujem o nápravu, odmieta sa o týchto veciach baviť. Ale nájom platiť musíme,“ dodáva nahnevaný zamestnanec na záver.

Naša redakcia oslovila aj konkrétne obchodné centrum. Podľa Juana Ramóna Hernández-Soubleta, predsedu predstavenstva, však danú sťažnosť nepodal jeden z ich zamestnancov.

Chcete vidieť reakciu obchodného domu? Čítajte na druhej strane!