Bratislava Domáce Top

Nič si NEDARUJÚ! Primátor Vallo a jeho protikandidát Kusý sa OBVIŇUJÚ z KLAMSTIEV

Starosta Nového Mesta Rudolf Kusý a zároveň kandidát na primátora Bratislavy Rudolf Kusý obviňuje súčasného primátora Matúša Valla z klamstva o petržalskej električke. Ilustračné foto. Zdroj: TASR

BRATISLAVA – Súboj o primátora hlavného mesta sa vyostruje. Z klamstiev sa obviňujú kandidát na primátora Bratislavy Rudolf Kusý a súčasný primátor Matúš Vallo. Kusý tvrdí, že Vallo klame ľudí, keď hovorí, že petržalská električka bude do roku 2023 dokončená. Vallo naopak tvrdí, že klame Kusý. Primátor nepriamo v rozhovore pre topky.sk priznal, že električka v roku 2023 hotová naozaj nebude.

Podľa Kusého podmienka, že električka musí byť urobená do konca budúceho roka, aby nám neprepadli peniaze z eurofondov, je nesplniteľná. „Eurofondy na ňu nedostaneme. Už teraz vidíme, že je to nesplniteľná úloha. Nefér je, že nás Matúš so svojim tímom klame,“ povedal Kusý, ktorý chce Valla vymeniť v primátorskom kresle. Primátor Matúš Vallo naopak tvrdí, že peniaze z eurofondov neprepadnú, pretože financovanie rozdelil na dve fázy.

Nevyčerpané eurofondy na električku, ktoré musíme použiť do roku 2023 by chcel minúť na iné projekty a výstavbu petržalskej električky doplatiť eurofondami z ďalšieho programovacieho obdobia. „Poslal som list aj pani ministerke Remišovej, ministrovi dopravy, kde som uviedol, že Bratislava má pripravené iné projekty ako električku, tak aby sa mohli míňať eurofondy, ak oni pre Bratislavu majú nejaké peniaze, ktoré máme minúť do roku 2023. Bavíme sa o 50 až 100 miliónoch eur ďalších peňazí, ktoré vieme minúť, aby zostali v Bratislave,“ reagoval Vallo.

Bratislavský primátor ďalej tvrdí, že s peniazmi z eurofondov na električku nebude problém. „Už teraz máme dohodnuté peniaze pre električkovú infraštruktúru v hodnote 240 miliónov. Z tých sa dokončí zvyšok. Nevidím v tom žiadny problém, s ministerstvom sme dohodnutí,“ dodal Vallo.

Primátor a jeho protikandidát sa sporia aj o to, ako postupujú práce na stavbe. Kusý upozornil, že na stavbe sa veľmi nepracuje. „Keby to chcel stihnúť, tak na trati sa robí od 6,00 do 22,00 a to od pondelka do nedele. Realita je taká, že na trati pracuje 12-16 robotníkov, počas posledných dvoch-troch týždňov. Sú tam jedno až dve autá, buldozér, ktoré tam jazdia,“ tvrdí Kusý.

Na slabé tempo prác upozornil portál zregionu.sk aj občiansky aktivista, ktorý sledoval stavbu počas dvoch dní. Nachádzalo sa na nej do 16 ľudí, na Jantárovej ceste jazdili štyri stroje. Napísal nám do redakcie. Podľa Valla boli práce „spomalené, skôr zastavené, ale v súčasnosti sú rozbehnuté“.

Matúš Vallo a Rudolf Kusý sa obviňujú z klamstva o výstavbe petržalskej električky. Komu veríte viac?