Regióny Bratislava Top

STRATEGICKÚ diaľničnú križovatku Triblavina dokončia Poliaci: Motoristi si však ňu počkajú ďalších päť rokov

Výstavba križovatky Ivanka - Sever, kde sa križuje diaľnica D1 s D4. ZDROJ: TASR - Michal Svítok

BRATISLAVA – Neuralgickým a schizofrenickým bodom osobnej, autobusovej, nákladnej aj kamiónovej dopravy na Slovensku je križovatka diaľnic D1/D4 Triblavina, bez ktorej je bratislavský obchvat v plnom rozsahu nepoužiteľný a mal by byť hotový až v roku 2026. No teraz po mesiacoch informačného vákua sa motoristi dozvedeli konečne prvú konkrétnejšiu informáciu.

 

Nedokončená strategická križovatka D1/D4 už niekoľko rokov paralyzuje a komplikuje dopravu v Bratislave a okolí. Pričom najbližších päť rokov ešte aj bude. Pritom celý projekt obchvatu hlavné mesta stojí takmer dve miliardy EUR. Teraz už aspoň vieme, kto by mal križovatku Triblavina dokončiť. Víťaz tendra na dostavbu križovatky D1/D4 je už totiž známy. Je ním poľská firma Budimex. Informoval o tom minister dopravy Andrej Doležal na sociálnej sieti s tým, že momentálne plynie lehota na možné podanie námietok. Národná diaľničná spoločnosť podľa ministra dopravy v piatok 8.júla ukončila vyhodnocovanie ponúk na dostavbu križovatky D1/D4. “Úspešným uchádzačom je poľská firma Budimex. Momentálne plynie lehota na možné podanie námietok, preto v tejto chvíli nemôžeme poskytovať žiadne bližšie informácie,” skonštatoval Doležal.

 

Víťazom tendra na dostavbu križovatky D1/D4 je poľská firma Budimex. ZDROJ: fb obec Ivanka pri Dunaji

Križovatka D1/D4 je významná aj z pohľadu nultého bratislavského obchvatu D4/R7. Národná diaľničná spoločnosť 3. septembra 2021 zaslala do európskeho vestníka oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania k zákazke na stavebné práce pre stavbu D1 Bratislava – Triblavina, rozšírenie. Rekonštrukcia diaľnice D1 je nevyhnutná na zabezpečenie križovania s diaľnicou D4. Hodnotu zákazky Národná diaľničná spoločnosť odhadla na vyše 127 miliónov eur bez DPH. Rekonštrukcia D1 bude pozostávať z prevedenia dopravy zo súčasnej diaľnice na obchádzkové trasy po vetvách budúcej križovatky D1/D4, následnej kompletnej výmeny vozovky D1 vrátane zdvihu nivelety, výstavby nových mostov, ako aj dokončenia križovatkových vetiev križovatky D1/D4 vedúcich popod D1.