Senec Regióny Bratislava Top

TVRDÉ a ŠOKUJÚCE slová ministra Doležala: Dopravná situácia v Bratislave a okolí je katastrofálna, bude aj naďalej

Zdroj: Glob.sk / Peter Korček

BRATISLAVA – Počkáme, kým sa otvoria zostávajúce úseky bratislavského nultého obchvatu, diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, dopravná situácia sa stabilizuje a potom budeme hľadať v spolupráci so samosprávami a políciou riešenia na uľahčenie dopravy v Bratislave. Po stretnutí so zástupcami dotknutých bratislavských mestských častí, obcí pri Bratislave i dopravnej polície to povedal minister dopravy Andrej Doležal (Sme rodina).

 

Cieľom stretnutia bolo podľa ministra informovať, v akom stave je odovzdávanie jednotlivých úsekov D4/R7, načo sa treba pripraviť v najbližšom období. Diskutovalo sa aj o dopravných problémoch po spustení jednotlivých častí obchvatu v niektorých bratislavských mestských častiach a obciach pri Bratislave a ich možných riešeniach. “Položil som zároveň zásadnú otázku, či sme si všetci urobili domácu úlohu dobre. Či aj mesto a mestské časti boli pripravené na to, že sa takýto obchvat stavia,” povedal Doležal.  Na stretnutí sa podľa neho bavili aj o konkrétnych riešeniach. Minister však chce počkať, až kým sa situácia stabilizuje po otvorení zvyšných úsekov obchvatu.

Podotkol však, že dopravná situácia v Bratislave a jej okolí je “katastrofálna” a bude naďalej takou. Nultý obchvat však môže, ako tvrdí, len pomôcť tento problém eliminovať. S ďalšími krokmi chcú teraz zainteresovaní počkať dovtedy, kým sa otvorí celý obchvat a dopravná situácia sa stabilizuje. Treba ale povedať, že pribudlo 60 km nových ciest. To však neznamená, že pribudlo 60-tisíc áut. Dopravná situácia v Bratislave je a aj bude katastrofálna, obchvat jej môže ale len pomôcť. Je naivné si myslieť, že zatváraním jednotlivých vetiev alebo výjazdov by sa situácia zlepšila. Kľúčový efekt bude však mať obchvat až potom, keď otvoríme križovatku D1/D4. Dovtedy musíme byť trpezliví a prinášať konkrétne riešenia v konkrétnych mestských častiach,” vyhlásil minister dopravy.

 

Kolóny Bratislava. ZDROJ: TASR – Dano Veselský

Aj primátor Bratislavy Matúš Vallo na sociálnej sieti priznal, že zhoršenie dopravy v niektorých častiach v Bratislave a jej okolí je po spustení nových úsekov D4/R7 problémom. Starosta bratislavských Jaroviec Jozef Uhler, kde spustenie obchvatu spôsobilo v uplynulých dňoch dlhé kolóny, si chce počkať, či sa situácia stabilizuje. “Po pár dňoch, keď si motoristi nájdu nové cesty, uvidíme, kde a aká dopravná zápcha vzniká. Kde viac pribudlo a kde, naopak, odbudlo vozidiel,” povedal starosta. Hľadať riešenia však bude kombináciou viacerých opatrení, jedno univerzálne podľa neho neexistuje. Starosta napríklad navrhuje úpravu križovatky, ktorou Jarovčania smerujú do centra Bratislavy.

 

ZDROJ: fb TOPSPEED.sk

Na dopravnú situáciu sa v uplynulých dňoch sťažoval aj starosta Ivanky pri Dunaji Vladimír Letenay. “Križovatku Ivanka-Západ využívajú vozidlá idúce zo smeru od Vrakune na to, aby zišli z D4 a cez (cestu III. triedy 1041) Vajnorskú sa pri Metre otáčajú a cez Seneckú smerujú do Bratislavy. Tým spôsobom zaťažujú prehustenú dopravu na Seneckej ceste a predlžujú časy napojenia obyvateľov Ivanky na túto cestu.Očakávame, že niečo podobné sa bude diať aj po otvorení úseku Ivanka – Vajnory v smere od Čiernej Vody. Chcel by som zdôrazniť, že križovatka Ivanka-Západ vôbec nebola projektovaná na to, aby nahrádzala nevybudovanú križovatku Ivanka-Sever,” povedal Letenay.

Šéfa rezortu dopravy žiada o okamžité zrušenie všetkých vjazdov a zjazdov na a z diaľnice D4 v križovatke Ivanka-Západ. To až do dobudovania križovatky Ivanka-Sever. Taktiež o urýchlenie rozšírenie Seneckej cesty (I/61). “Na stretnutí na ministerstve dopravy sme predložili návrh na dočasné rozšírenie Seneckej cesty na 3-pruh od križovatky pri Metre po križovatku Pri mlyne. Dva pruhy by boli v smere od Ivanky do Bratislavy. Súčasne sme navrhli  z hľadiska bezpečnosti dopravy venovať zvýšenú pozornosť aj lepšiemu napojeniu Nádražnej ulice na Seneckú cestu (popri križovatke pri Metre ide o druhý výjazd z Ivanky na Seneckú cestu),” dodal Letenay.

 

ZDROJ: fb Vladimír Letenay – starosta Ivanky pri Dunaji

Zaujímalo nás, že ak by sa dopravná situácia v Ivanke pri Dunaji zhoršovala, či bude obec požadovať reguláciu nákladnej a kamiónovej dopravy na Seneckej ceste a v okolí. “Dávnejšie sme ministra dopravy (v súvislosti s plánovaným spustením prepojenia Seneckej cesty a D1 v križovatke Triblavina) listom požiadali o obmedzenie tranzitu vozidiel cez Seneckú cestu na D4, ako aj opačne. Po spustení všetkých plánovaných úsekov D4R7 (s výnimkou križovatky D4D1) a prepojenia Seneckej cesty a D1 v križovatke Triblavina by sme mali mať ucelenejší obraz o tom, čo to pre dopravnú situáciu v okolí našej obce prinesie, a podľa toho budeme smerovať naše požiadavky (ak to bude potrebné, aj regulácie nákladnej dopravy). Minister plánuje zvolať ďalšie pracovné stretnutie (cca za 1 mesiac), kde by sa vyhodnotili pozitívne aj negatívne vplyvy spúšťania úsekov D4R7 a prepojenia Seneckej cesty a D1 v križovatke Triblavina,” skonštatoval starosta Ivanky pri Dunaji.

 

ZDROJ: fb obec Ivanka pri Dunaji

Starostka obce Chorvátsky Grob Vladimíra Vydrová je s kolapsom dopravy konfrontovaná každý deň. Ak by sa preto dopravná situácia v obci zhoršovala bude Vydrová požadovať jej radikálne riešenie. “Naša obec už dnes čelí enormnému nárastu tranzitnej nákladnej dopravy najmä v súvislosti s výstavbou dopravnej križovatky Triblavina a priľahlých stavieb. Obec trvá na úplnej rekonštrukcii Triblavinskej cesty, ktorá je týmto tranzitom enormne dotknutá. Počas výstavby ďalších úsekov D1, resp. počas rozšírenia D1 obec Chorvátsky Grob nebude súhlasiť ani s tranzitom obslužnej dopravy týchto stavieb. Na toto je vhodný SO 802, prostredníctvom ktorého prebiehala výstavba dopravnej križovatky Triblavina a ktorého zachovanie/ ponechanie obec zastáva, nakoľko z tejto v súčasnosti obslužnej staveništnej komunikácie môže v budúcnosti byť plnohodnotná obchádzková trasa v prípade uzavretia alebo nehody na D1, bez bezprostredného tranzitu áut centrom obce po regionálnych a miestnych cestách. Obec bude súhlasiť a presadzovať spoplatnenie úsekov regionálnych ciest nákladnému tranzitu, aby sa aspoň čiastočne do obce/ regiónu naliali finančné prostriedky potrebné na rekonštrukciu, resp. opravu takto zdevastovaných ciest,” povedala Vydrová.

 

ZDROJ: Ministerstvo doprava SR

K aktuálnej dopravnej situácii a k vývoju doparvy v hlavnom meste sa vyjadril aj zástupcovia Bratislavského samosprávneho kraja. “Doprava je jedným z najväčších problémov kraja. Nepriaznivá dopravná situácia sa dnes už netýka iba vstupov do Bratislavy v čase dopravnej špičky, nehovoriac o zvýšenom hluku a vysokej prašnosti. V súčasnosti je pomer dopravy v pomere 73:27 v neprospech verejnej dopravy. Našim cieľom je dosiahnuť pomer 50:50,” uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba. Župa preto nedávno schválila strategický dokument Plán udržateľnej mobility.

“Riešenia chceme postaviť predovšetkým na koľajach. Ak sa ale má železničná doprava stať skutočným nosným systémom Integrovaného dopravného systému, musí na ňu nadväzovať regionálna autobusová doprava a MHD. Vďaka preferencii verejnej dopravy odbremeníme región od náporu áut a dlhých kolón. Našim cieľom je atraktívna verejná doprava. Taká, ktorá prinesie okrem komfortu aj úsporu času a nadväznosť spojov. Chceme, aby cestovanie verejnou dopravou bolo spoľahlivé a príjemné,” konštatuje Bratislavský samosprávny kraj. Čo sa týka diaľničnej križovatky Triblavina, po jej otvorení podporuje Bratislavský samosprávny kraj návrh ministerstva dopravy, aby tranzitná kamiónová doprava smerovala po diaľnici D1 až ku križovatke Prievoz (Bajkalská) a následne cez rýchlostnú cestu R7 a Lužný most v smere na Budapešť a Viedeň.

 

Galéria
ZDROJ: fb Vladimír Letenay – starosta Ivanky pri Dunaji
ZDROJ: fb Vladimír Letenay – starosta Ivanky pri Dunaji
ZDROJ: fb Vladimír Letenay – starosta Ivanky pri Dunaji
ZDROJ: fb Vladimír Letenay – starosta Ivanky pri Dunaji
ZDROJ: Ministerstvo doprava SR
ZDROJ: Ministerstvo doprava SR
Medzi vymedzené úseky ciest patria aj úseky bratislavského diaľničného obchvatu. ZDROJ: Ministerstvo doprava SR
ZDROJ: Ministerstvo doprava SR
navigate_before
navigate_next