Regióny Bratislava

V hlavnom meste zmenia trasy električkových liniek. Prepravnú kapacitu na všetkých radiálach zvýšia od 25 percent do 100 percent

Zdroj: Glob.sk / Peter Korček

BRATISLAVA – V Bratislave plánuje Dopravný podnik Bratislavy (DPB) zmeniť trasovanie električkových liniek, ktoré súvisí s ďalšou etapou modernizácie karloveskej radiály a rekonštrukciami na Záhumeniciach, Blumentáli a Americkom námestí v budúcom roku.

 

„Po napäto očakávanom spustení zmodernizovanej radiály v Karlovej Vsi posilní DPB kapacity električkovej dopravy. Nové trasovanie liniek bude v platnosti až do začiatku budúcoročných rekonštrukcií tratí, ktoré sa očakáva v jarných mesiacoch budúceho roka. Súčasné zmeny prinesú viacero benefitov,“ uviedol Matej Michlík z DPB.

Karlovu Ves po novom obslúžia linky 4 a 9, ktoré tak zabezpečia priame a dvakrát častejšie spojenie s významnými prestupnými bodmi Most SNP, Trnavské mýto, Šafárikovo námestie či Blumentál. Linka 4 má byť po otvorení trate do Dúbravky predĺžená na konečnú Pri kríži; linka 9 zostane premávať po zastávku Karlova Ves, po novom premenovanú na Kútiky. Zmeny sa však dotknú všetkých električkových liniek.

Linka č. 3 sa vráti do Petržalky

„Dôležitou informáciou je, že pri cestovaní električkami medzi ľubovoľnými dvoma zastávkami bude potrebný maximálne jeden prestup. Definitívna podoba linkového vedenia v hlavnom meste bude stanovená až po ukončení 3. a 4. etapy modernizácie karloveskej radiály, keď sa budú vyhodnocovať skúsenosti a spokojnosť s organizáciou mestskej hromadnej dopravy počas jej jednotlivých etáp,“ informoval Michlík.

Nové trasy električkových liniek v Bratislave sa týkajú linky číslo 1, ktorá pôjde na trase Hlavná stanica – Obchodná – Námestie SNP – Nám. Ľ. Štúra – Šafárikovo námestie – Námestie SNP – Obchodná – Hlavná stanica, linka č. 3 pôjde z Petržalky cez Šafárikovo námestie, Špitálsku, Blumentál, Račianske mýto, ŽST Vinohrady do Rače. Trasa linky č. 4 bude Karlova Ves – Most SNP – Šafárikovo nám./SND – Špitálska – Trnavské mýto – ŽST Nové Mesto / Zlaté Piesky (každý druhý spoj). Po spustení električiek až do Dúbravky má byť linka predĺžená na konečnú Pri kríži. Linka č. 9 pôjde z Karlovej Vsi cez tunel, Obchodnú, Blumentál, Trnavské mýto do Ružinova.

Kľúčová električková doprava

„Všetky linky budú mať rovnaký interval štyri minúty v rannej a poobednej špičke, päť minút v tzv. sedle medzi špičkami a 7,5 minúty cez víkendy. Doteraz sa napríklad v Dúbravke na spoj čakalo až šesť minút v špičke a cez víkendy deväť minút,“ dodal Michlík. V súvislosti so spustením premávky zmenia aj názvy niektorých zastávok. Zastávku Damborského zmenia na Záluhy, zastávku Karlova Ves na Kútiky, Miestny úrad Karlova Ves zmenia na Námestie svätého Františka a taktiež názov zastávky Polus City Center na Miestny úrad (MiÚ) Nové Mesto.

Podľa DPB by malo dôjsť k výraznému navýšeniu prepravnej kapacity na úplne všetkých električkových radiálach od 25 percent do 100 percent oproti dnešnému stavu, aj napriek menšiemu počtu liniek. Napríklad na linkách z Karlovej Vsi na nábrežie či z Hlavnej stanice do centra mesta oproti nedávnemu stavu zvyšujú počet spojov na dvojnásobok. „Električková doprava je pre Bratislavu absolútne kľúčová. Odteraz verejnosti ponúkame atraktívny interval už od dvoch minút, ktorý cestujúci určite ocenia,” povedal predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.

Samotný prejazd Karlovou Vsou sa urýchli až o tri minúty a električky tu majú jazdiť ráno aj poobede každé dve minúty. „Aj v prípade, ak cestujúci bude musieť prestúpiť, vďaka rýchlejším električkám a kratšiemu čakaniu na spoj bude jeho cesta rýchlejšia než doposiaľ,“ informoval DPB. K posilneniu kapacity prichádza aj v Rači, Ružinove, Petržalke či na Vajnorskej ulici. Interval v poobednej špičke skrátia z päť minút iba na štyri minúty, čo predstavuje nárast kapacity až o 25 percent.