Regióny Bratislava

VLNA KRITIKY na zmenu v Bratislavskej MHD: Hlasy známych osobností ľuďom prekážajú

Zdroj: TASR / Martin Baumann

BRATISLAVA – Dopravný podnik Bratislava spustil jedinečný projekt, ktorým chcel ľuďom zlepšiť každodenné cestovanie. Každý deň tak môžete v mestskej hromadnej doprave počuť známe osobnosti, ktoré vám ohlásia zastávku na ktorej sa nachádzate. 

 

Prvotný impulz na projekt mal Dopravný podnik Bratislava už minulý rok. Vtedy oslovili prezidentku Zuzanu Čaputovú, ktorá nahovorila úplne prvé hlásenie zastávky Hodžovo námestie. Tento projekt si okamžite našiel svojich priaznivcov,“ po pozitívnych správach sme sa rozhodli, že oživíme projekt a pridávame nové hlasy, ktoré oznamujú zastávky,“  informuje o tom Dopravný podnik Bratislava na sociálnej sieti.

Od utorka 20. júla si tak počas jazdy môžete vychutnať hlásenie rôznych známych osobností. „Cestujúcim sa bude počas nadchádzajúcich mesiacov prihovárať tridsať zvučných mien – speváci, herci, moderátori ale aj športovci, komici, lekári a zamestnanci dopravného podniku. Svoje hlasy prepožičali zastávkam, ku ktorým majú profesijne, citovo, lokalitou alebo ich názvom blízko,“ uviedol Dopravný podnik Bratislava.

Zdroj: TASR / Martin Baumann

Pod príspevkom, ktorý informuje o novinke, sa strhla diskusia. Časť komentujúcich túto zmenu s radosťou víta, „výborný krok k spestreniu cestovania. Hejterov si nevšímajte, vždy sa nájdu a bude im niečo vadiť. Napokon čas ukáže, či sa to medzi cestujúcimi uchytí,“ podporil Dopravný podnik Bratislava jeden z komentujúcich.

O tom, že si projekt našiel aj svojich fanúšikov nás informoval Martin Chlebovec z Dopravného podniku Bratislava, „projekt si našiel svojich priaznivcov. Mnohých cestujúcich hlásenia v prostriedkoch MHD prekvapili a v skupinách na sociálnych sieťach hádali, ktorá osobnosť hlási danú zastávku.“

Vlna kritiky

Tento projekt si však na sociálnej sieti vyslúžil omnoho viac kritiky. Mnohí ľudia nesúhlasia s týmto rozhodnutím a dúfajú, že je projekt len dočasný. „Ja veľmi dúfam, že je to len dočasné. Totálny miš-maš, vôbec sa mi to nepáči. Je to nezrozumiteľne nahovorené a keď sa hlasy striedajú, znie to chaoticky, a pre turistov by to mohlo vytvárať pocit neprofesionality! Preč s tým čím skôr! Pre mňa je to krok vedľa zo strany DPB,“ ostro skritizovala projekt jedna z komentujúcich.

 „Pani prezidentka má príjemný hlas, ale nemajú ho všetci…skôr je to také šokujúce, keď zrazu to prepne na iný hlas a občas až nepríjemný.“ Pridala sa ďalšia komentujúca.

Kritici tiež požadujú radšej zmeny, ktoré prispejú k príjemnejšiemu cestovaniu namiesto hlasov osobností. „Úžasná zmena , neviete už čo vymyslieť. Radšej by ste mohli dbať aby boli vozidla čistejšie, klimatizované a inšie aspekty ako takéto nepodstatné veci,“ uviedol jeden z cestujúcich.

Zdroj: TASR / Martin Baumann

Vzápätí sa pridali ďalší, „omnoho väčším spríjemnením by bolo vrátenie 15 minútových lístkov, ale samozrejme zbytočné preplácanie 30 minútových lístkov na kratšie trasy je pre DPB potešujúcim obohacovaním sa na úkor cestujúcich. Hádam táto hlasová maškaráda v MHD nebude dlho trvať.“ Ďalšie to okomentovala takto,“ a pravidelne a vždy pustenou klimatizáciou v lete, by ste ju nechceli spríjemniť?!“

Cieľ projektu

Cieľom celého projektu je podľa Dopravného podniku Bratislava upustiť od nepríjemnosti, ktoré zažívame počas pandémie koronavírusu. „už viac ako rok je svet skúšaný pandémiou a zo všetkých strán sa na ľudí hrnú nie príliš pozitívne informácie. DPB chce preto dopomôcť k lepšej nálade napríklad netradičným hlásením zastávok,“ informoval Dopravný podnik Bratislava.

Cestu im majú pritom spríjemniť aj  vtipné postrehy vodičov. „ Pohľad na obrazovku smartfónu môžu cestujúci na zastávkach zase vymeniť za pohľad na svet vôkol. Jazdu MHD totiž spríjemňujú zdieľané emócie, vtipné hlášky a postrehy od našich vodičov, umiestnené na prednej časti tridsiatich štyroch vozidiel, s ktorými sa verejnosť už stretáva v premávke,“ uviedol Dopravný podnik Bratislava.

 „Aj nudná cesta do práce sa môže stať podnetnou. Verím, že nielen hláseniami, ale aj vtipnými poznámkami od našich vodičov vylepšíme deň nejednému cestujúcemu,“ dodal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s.

Zdroj: Tlačová správa