Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Top

Ďalšia jóbovka pre MOTORISTOV: Nekonečný príbeh okolo TUNELA VIŠŇOVÉ sa tak skoro neskončí

O stavebné povolenie do roku 2025 žiadajú v časti stavby Tunela Višňové. ZDROJ: NDS

No teraz sa zdá, že to bude možno až v roku 2025. Objavili sa totiž informácie o predĺžení lehoty výstavby o ďalšie tri roky. Čo negatívne prekvapilo, zaskočilo a šokovalo ministra dopravy Andreja Doležala. Otázkou preto je, či má vôbec kompetencie do celého procesu výstavby zasiahnuť a urýchliť jej ukončenie. „Keby so mal tak zasiahnem. Mal som kompetenciu aby som nariadil verejné obstarávanie na Národnú diaľničnú spoločnosť, Národná diaľničná spoločnosť obstarala zhotoviteľa a na stavbe sa pracuje. Moja úloha ako ministra teraz skončila. Nemám kompetencie aby som nejakým spôsobom urýchľoval výstavbu. Stavba je vysúťažená, zhotoviteľ pracuje. Tiež má veľmi vyrušila nezodpovedná medializovaná informácia, že sa predlžuje o tri roky lehota výstavby. Čo sa stalo?. Jeden zo zhotoviteľov požiadal o predĺženie stavebného povolenia do roku 2025. To je všetko. V nejakej časti stavby požiadal o predĺženie stavebného povolenia. Ale to automaticky neznamená aj predĺženie výstavby do roku 2025,“ zdôraznil Doležal.

 

O stavebné povolenie do roku 2025 žiadajú v časti stavby Tunela Višňové. ZDROJ: NDS

Výstavba oboch problematických tunelových úsekov D1 sa „naťahuje“ už niekoľko rokov. Diaľnica Hubová – Ivachnová mala byť hotová už v roku 2017 a Lietavská Lúčka – Dubná Skala v roku 2019. V prvom prípade stavbu predĺžil zosuv pôdy, čo vyvolalo zmenu projektu a predĺženie trasy úseku na takmer 15 kilometrov, z toho tunel Čebrať na 3,6 kilometra. Dôvodom meškania v druhom prípade bolo pozastavenie prác pre odchod predošlého zhotoviteľa zo stavby a výber nového zhotoviteľa, ktorý má úsek s tunelom Višňové dokončiť. Navyše sa museli opravovať nedostatky, ktoré tam zanechal predchádzajúci zhotoviteľ stavby. Podľa Útvaru hodnoty za peniaze z októbra 2021 boli celkové očakávané náklady na prípravu a výstavbu diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala vrátane strediska správy a údržby a odpočívadla 619 miliónov EUR.

 

Galéria
O stavebné povolenie do roku 2025 žiadajú v časti stavby Tunela Višňové. ZDROJ: NDS
O stavebné povolenie do roku 2025 žiadajú v časti stavby Tunela Višňové. ZDROJ: NDS
O stavebné povolenie do roku 2025 žiadajú v časti stavby Tunela Višňové. ZDROJ: NDS
O stavebné povolenie do roku 2025 žiadajú v časti stavby Tunela Višňové. ZDROJ: NDS
O stavebné povolenie do roku 2025 žiadajú v časti stavby Tunela Višňové. ZDROJ: NDS
O stavebné povolenie do roku 2025 žiadajú v časti stavby Tunela Višňové. ZDROJ: NDS
Najväčšími stavbami v tomto roku budú obchvaty Šale a Sabinova. Ilustračné foto. ZDROJ: NDS
O stavebné povolenie do roku 2025 žiadajú v časti stavby Tunela Višňové. ZDROJ: NDS
O stavebné povolenie do roku 2025 žiadajú v časti stavby Tunela Višňové. ZDROJ: NDS
navigate_before
navigate_next