Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Top

Ďalšia jóbovka pre MOTORISTOV: Nekonečný príbeh okolo TUNELA VIŠŇOVÉ sa tak skoro neskončí

O stavebné povolenie do roku 2025 žiadajú v časti stavby Tunela Višňové. ZDROJ: NDS

BRATISLAVA – Je to aj na slovenské pomery nekonečný príbeh bez konca. Výstavba Tunela Višňové sa buduje už takmer dekádu a stále nie je isté, kedy bude jeho výstavba ukončená. Navyše posledné informácie o posunutí termínu na rok 2025 poriadne rozčúlili ministra dopravy Andreja Doležala.

 

Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela Višňové začína v križovatke Lietavská Lúčka, kde trasa úseku nadväzuje priamo na predchádzajúci úsek diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Križovatka pomocou plánovaného privádzača umožní prepojenie diaľnice D1 s mestom Žilina a cestou I/64. Ako informuje Národná diaľničná spoločnosť za križovatkou trasa diaľnice postupuje smerom na východ, pretína katastre obcí Porúbka, Rosina, Višňové až splynie s Tunelom Višňové. Tunel prechádza popod vrch Hoblík a po viac ako siedmych kilometroch vyúsťuje v križovatke Dubná Skala a napojí sa na ďalšie pokračovanie D1. Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra a pôjde tak o najdlhší tunel na Slovensku. Celý diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná skala vrátane tunela bude mať 13,5 kilometra.

 

O stavebné povolenie do roku 2025 žiadajú v časti stavby Tunela Višňové. ZDROJ: NDS

Práve úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala spolu s úsekom D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka (odovzdaný na začiatku roka 2021) ponúknu mestu Žilina plnohodnotný diaľničný obchvat. V synergii s úsekom diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno sa zabezpečí odklon celej tranzitnej nákladnej dopravy mimo Žiliny v každom smere, čo prispeje k zníženiu environmentálnej záťaže v tomto meste. Úsporu v čase je potrebné brať orientačne v rozmedzí od 15 – 23 minút,“ dodáva Národná diaľničná spoločnosť. No jeho dokončenie nie je jasné, aj keď vyjadrenia kompetentných boli a sú optimistické. „Podpis zmluvy na dostavbu tunela Višňové je veľká vec pre Národnú diaľničnú spoločnosť a Ministerstvo dopravy. Som presvedčený, že sme vybrali kvalitného zhotoviteľa a poznajúc jeho kvality, termín 2023 je reálny,“ povedal svojho času minister dopravy Andrej Doležal.

„Môj cieľ je jasný – v decembri 2023 musí byť stavba hotová a sprejazdnená. S riaditeľom spoločnosti Skanska ani nepripúšťame žiadny iný termín. V decembri 2023 sa tu bude jazdiť,“ skonštatoval predseda predstavenstva Národnej diaľničnej spoločnosti v rokoch 2020-2021 Juraj Tlapa. „Urobíme maximum pre to, aby sme túto stavbu odovzdali do užívania v termíne a požadovanej kvalite tak ako na našich predchádzajúcich projektoch,“ dodal generálny riaditeľ spoločnosti SKANSKA SK a.s. Miroslav Potoč.