Regióny Bratislava Top

Dopravu v Bratislave čaká CHAOS! Tvrdá kritika: TÁTO zmena prinesie viac ŠKODY ako osohu

Ilustračné. Zdroj: Glob.sk / Peter Korček

BRATISLAVA – Bratislavčanov čakajú ďalšie veľké zmeny. Tentoraz však nepôjde o výstavbu nových bytov či revitalizáciu parku, ale o obrovský zásah do dopravnej infraštruktúry. Vedenie mesta sa totiž rozhodlo vytvoriť pre cyklistov na ceste medzi Mostom SNP a Starým mostom takmer dva kilometre dlhé cyklopruhy.

 

Niektorí hovoria o zlepšení dopravy, iní sa zasa proti tomuto nápadu búria. Na Rázusovom nábreží v Bratislave, kde spolu s Vajanského nábrežím a Dostojevského radom sa v pondelok začali diať veľké dopravné zmeny. V oboch smeroch nábrežia majú totiž pribudnúť spolu takmer dva kilometre oddelených cyklopruhov, ktoré nahradia súčasné jazdné pruhy pre autá. Za projektom, ako aj za jeho vizualizáciou, stojí občianske združenie Cyklokoalícia. Informovali o tom bratislavskenoviny.sk.

„Ako nás informoval prezident Cyklokoalície Dan Kollár, združenie tieto zmeny víta a hovorí o prvom odvážnom dopravnom projekte súčasného vedenia mesta. Na oboch stranách cesty medzi Mostom SNP a Starým mostom majú dva jazdné pruhy nahradiť cyklopruhy oddelené obrubníkom, v priestoroch zastávok bude cyklopruh zdieľaný s autobusmi,“ uviedol pre portál prezident.

Rázusovo nábrežie, pravdepodobný pohľad spod Mosta SNP smerom k hotelu Devín v septembri.

Zdroj: Marek Zahradník/Cyklokoalícia

Vajanského nábrežie, pravdepodobný pohľad na Slovenské národné múzeum v septembri.

Zdroj: Marek Zahradník/Cyklokoalícia

Podľa združenia bude obrovským pozitívom aj cyklodopravné napojenie na všetkých vetvách križovatky na Šafárikovom námestí aj vytvorenie BUS-pruhu na Dostojevského rade. Tiež tak aj vytvorenie priechodu pre cyklistov pod Mostom SNP medzi nábrežím a Rybným námestím.

Vajanského nábrežie, pravdepodobný pohľad na Šafárikovo námestie v septembri.

Zdroj: Marek Zahradník/Cyklokoalícia

„Okrem samotného zlepšenia podmienok pre cyklodopravu projekt vnímame aj ako prvý krok k poľudšteniu celého nábrežia. Sme radi, že mesto po dlhšom čakaní našlo odvahu na takýto typ projektu. Práve toto riešenie má potenciál výrazne prispieť k cieľu mesta znížiť podiel automobilovej dopravy v meste zo 40 % na 30 % do roku 2030. Pre jeho dosiahnutie je však potrebné otvoriť diskusiu o ďalších úsekoch, ktoré prejdú podobnou zmenou,“ dodal Dan Kollár, prezident Cyklokoalície.

Nie všetci sa však s názormi občianskeho združenia Cyklokoalície zhodujú. Podľa Jána Mažgúta, hovorcu strany Smer-SD a súčasného kandidáta na predsedu BSK, práve tieto dopravné zmeny spôsobia viac škody ako osohu. Podľa jeho slov spôsobia plánované cyklopruhy v Bratislave chaos. Už teraz je totižto na mieste skutočne hustá premávka a ľudia musia čakať, aby sa im podarilo prejsť. Očakáva, že po dobudovaní sa situácia ešte zhorší.