Regióny Bratislava

Medzi centrom a Karlovou Vsou budú električky jazdiť častejšie ako metro

Zdroj: Glob.sk / Peter Korček

BRATISLAVA – Z centra mesta do Karlovej Vsi budú jazdiť električky častejšie ako metro v zahraničí. Dopravný podnik Bratislava (DPB) vo štvrtok na sociálnej sieti opätovne deklaroval svoj sľub, urobil tak pri príležitosti 120. výročia zavedenia električkovej dopravy na Obchodnej ulici.

DPB pripomína históriu trate, na ktorej spočiatku jazdili drevené električky. “Trať bola iba jednokoľajná a premávali na nej iba dve električky, vždy oproti sebe a navzájom sa obiehali na výhybni, ktorá stála pri dnešnej zastávke STU,” priblížil DPB. Po období, keď na Obchodnej premávali len autobusy a trolejbusy, sa Obchodná ulica na električkový bulvár zmenila v polovici 70. rokov a výrazne zrýchlila dopravu z centra mesta cez tunel do Karlovej Vsi. “Toto rýchle spojenie plánujeme v polovici novembra obnoviť aj my. Čakáme už len na ukončenie rekonštrukcie trate v Karlovej Vsi a následne sa do toho naplno pustíme,” sľubuje dopravca.

Magistrát spolu s DPB však v utorok (1. 10.) priznal, že oprava prvej časti karloveskej radiály, od Molecovej po obratisko v Karlovej Vsi, mešká a aj posunutý termín ukončenia prvej časti rekonštrukcie, do konca októbra, je ohrozený. “Aktuálny odhad spustenia električky po obratisko je 18. novembra,” povedal hlavný projektový manažér stavby Marek Jašíček.

Zdržanie spôsobili zistenia o reálnom uložení inžinierskych sietí pod rekonštruovanou traťou, mesto však poukazuje i na slabšiu koordináciu prác zo strany zhotoviteľa, ktorému už pohrozilo sankciami za nedodržanie termínu. V prípade intenzívnej frekvencie električkovej dopravy mesto hovorí nielen o spojení centra s Karlovou Vsou. Prvou traťou, na ktorej platí v rannej špičke dvojminútový interval, je Račianska radiála, električky takmer za sebou by mali jazdiť aj do Petržalky, po predĺžení trate na koniec najväčšej mestskej časti.