Regióny Bratislava

Mladí umelci to na bratislavskej Patrónke natreli známemu reťazcu

Mladí umelci to Kauflandu opäť natreli. ZDROJ: Kaufland

Keď spojíte chuť vytvoriť niečo originálne s tvorivou energiou mladého pouličného umenia, zaručene vznikne nápad, ktorý zaujme. Tak ako múr na parkovisku predajne Kaufland na bratislavskej Patrónke, ktorý sa nedávno zmenil na netradičné fasádne dielo. A je to pravdepodobne najväčšia nástenná maľba na Slovensku!

Nie je to po prvý raz

S myšlienkou pretvoriť vizuálne neatraktívny oporný múr na pouličné umenie obľúbený predajca potravín prišiel po prvý raz v roku 2021 na parkovisku predajne Kaufland vo Vranove nad Topľou. Na uvedenie netradičného nápadu do života vtedy oslovil skupinu NatretoProjekty – Natreto. Tento mladý tím umelcov sa venuje nástenným veľkoplošným maľbám, písmomaliarstvu a grafickému dizajnu. Pod vedením Viktora Fehera vytvorili mozaiku, či skôr tapetový patern, ktorý výrazne osviežil fádny, 200 metrov dlhý múr.

Tento rok posunul svoju snahu podporiť mladé pouličné umenie ešte ďalej. Cez anketu na sociálnych sieťach dal hlasujúcim možnosť vybrať z alternatívnych návrhov od troch talentovaných umelcov tú kreatívnu cestu, ktorá by ich oslovila najviac. Víťazný návrh od autorky Lery Sxemky tak zároveň odráža vkus a cítenie zákazníkov, ktorí u neho pravidelne nakupujú.

Mladí umelci to Kauflandu opäť natreli. ZDROJ: Kaufland

Graffiti na Patrónke

Prípravy a samotná realizácia trvala zhruba mesiac. Pravdepodobne najväčšia nástenná maľba na Slovensku s celkovou plochou 1000m2 vznikala aj tentoraz pod vedením skúseného tímu maliarov z firmy Natreto. Na maľbe sa okrem autorky návrhu Lery Sxemky podieľali aj Viktor Feher, Maroš Juhás a Jakub Staš. 

A výsledok? Na bratislavskú Patrónku mladí umelci priniesli viac svetla, a najmä radosti z pestrých farieb. Keďže povrch stien nebol v najlepšej kondícii, Lera Sxemka zvolila jednoduchý motív. Kompozícia farebných produktov, prevažne ovocia a zeleniny, sa bude určite páčiť práve mladším ročníkom, pre ktorých je maľba určená. 

Mladí umelci to Kauflandu opäť natreli. ZDROJ: Kaufland

“Farebná, šťavnatá a zábavná maľba na stenách bola vytvorená so zámerom zlepšovať náladu a svojou hravou formou pripomenúť návštevníkom, aby život nebrali tak vážne. Jedzte čerstvé produkty, pite viac vody, a nakupujte v Kauflande,“ hovorí autorka návrhu.

Už dnes je jasné, že pestré farebné odtiene pozitívne vplývajú na okoloidúcich, dodávajú miestu veselú atmosféru a rodičia s deťmi sa tešia z usmievavých “komixových” výjavov. Bežte si ich pozrieť aj vy!





-reklamná správa-