Kategórie Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Top

Motoristov ČAKÁ PEKLO! Pripravte sa NA KOLÓNY, trvať môžu skoro TRI ROKY: Pozrite sa, kde

Pr výstavbu križovania diaľnic D1 a D4 budú v Bratislave a okolí výrazné dopravné obmedzenia. ZDROJ: TASR

„Najväčším problémom je, že to bude v plnej prevádzke. Je to najvyťaženejšia diaľnica na Slovensku, to nás bude obmedzovať. Prvou kľúčovou úlohou je zdvihnúť most ponad Šúrsky kanál, kde budú pripájacie vetvy smerom na Jarovce a Raču. Následne je to vybudovanie obchádzkových trás, z ktorých sa presmeruje doprava z diaľnice D1. Lebo podstata celého problému je v tom, že diaľnicu D1 budeme dvíhať za plnej prevádzky,“ vyjadril sa Doležal.

Po 650-tich dňoch by mali byť vybudované obchádzkové trasy a budú spojazdnené úseky od Jaroviec na D1, respektíve z Trnavy na Raču. Pôjde o postupné odovzdávanie križovatky D1/D4. „Ak všetko pôjde ako má, mohlo by to byť už v lete, na jeseň 2024. Po 750-tich dňoch to už bude plnohodnotné križovanie a napojenie na D4 smerom na Jarovce, vo zdvihnutom úseku budú hotové podjazdy. Navyše sa budú rozširovať pruhy smerom od Bratislavy. Nuž a po 1100 dňoch bude doprava kompletne vrátená na diaľnicu D1,“ dodal Doležal.

 

Križovatka Ivanka – Sever, kde sa križuje D1 a D4. ZDROJ: TASR – Michal Svítok

S výstavbou križovatky D1/D4 budú však spojené mimoriadne dopravné obmedzenia, kolóny a problémy pre všetkých motoristov v Bratislave a okolí. Extrémne až niekoľkohodinové zdržania budú pravdepodobne na dennom poriadku. „Pri každej stavbe sú dopravné obmedzenia, my sa budeme snažiť aj s políciou aby dopravné obmedzenia boli minimálne. Ale určite tam budú kolóny, určite tam bude obmedzená doprava, inak sa to spraviť nedá. Musíme o všetkom komunikovať prostredníctvom Národnej diaľničnej spoločnosti, cez informačné tabule, musíme to oznamovať do médií, čo sa pripravuje. Je to ale aj o rešpektovaní dopravných značení a disciplinovanosti šoférov. Dostatočná komunikácia vopred bude určite kľúčová,“ zdôraznil Doležal.