Regióny Bratislava Top

Motoristov čaká v Bratislave TOTÁLNY CHAOS, KOLAPS DOPRAVY a hodinové kolóny. Opravuje sa most Lafranconi aj tunel Sitina

BRATISLAVA – Nedokončené úseky obchvatu Bratislavy D4R7, nezrealizovaná križovatka D1D4 a neustále veľké problémy s dopravou v Bratislave a okolí sú nekonečným príbehom, ktorý nemá konca a tak skoro mať nebude. Najmä keď do celého chaosu, hodinových kolón, totálneho kolapsu dopravy v Bratislave pribudol najnovšie ďalší extrémny a nečakaný „podraz“ pre všetkých motoristov v hlavnom meste. Oprava zjazdových vetiev na moste Lafranconi.

 

Na Slovensku so železnou pravidelnosťou platí, že vždy môže byť ešte horšie ako bolo včera. Pri doprave na slovenských cestách na to môžete staviť aj posledný groš. Lebo to, čo sa deje u nás je jednoducho neskutočné Kocúrkovo, ktoré nemá žiadnu logiku. Príkladov je toľko, že ak by ste sa im chceli detailne venovať a analyzovať ich, tak by ste k tomu potrebovali armádu analytikov všetkého druhu. Tunel Branisko alebo Višňové, Strečno, obchvat D4R7, križovatka D1D4 alebo najnovšie oprava zjazdových vetiev z mosta Lafranconi v Bratislave. Strategické miesto pre dopravnú infraštruktúru v hlavnom meste, ktoré zásadným spôsobom ovplyvňuje dopravu v Bratislave a jej okolí.

Potom, ako sa vlečie dokončovanie obchvatu Bratislavy D4R7, odovzdávanie jednotlivých úsekov a nerealizuje sa strategická križovatka D1D4 je to ďalší totálny kotrmelec pre ďalšie skomplikovanie dopravy v Bratislave a okolí. Už sa totiž niekoľko kilometrové a hodinové kolóny nevytvárajú iba pri vjazde do Bratislavy od Trnavy, Pezinka, Šamorína, ale už aj od Brna a Záhoria. Aby toho nebolo málo, tak Národná diaľničná spoločnosť plánuje pre údržbu uzavrieť aj tunel Sitina od 15.- 18. októbra a od 22. – 23. októbra. Čo dopravu v Bratislave pravdepodobne úplne položí.

 

Ilustračné foto Zdroj: TASR / Henrich Mišovič

Akoby si niekto povedal, že motoristi sú verejní nepriatelia a treba im život poriadne osladiť a znepríjemniť. Oprava zjazdov z mosta Lafranconi nie je totiž iba nejaká klasická oprava cesty na sídlisku v Petržalke a podľa toho by sa preto očakávalo, že zainteresované strany – Národná diaľničná spoločnosť a Magistrát hlavné mesta Bratislava budú spolupracovať a koordinovať rekonštrukciu extrémne dôležitej cesty. No slovenská prax je iná.

„Priatelia, Bratislavčania, vzhľadom na enormné množstvo sťažností ku kolabujúcej dopravnej situácii na celom ťahu diaľnice D2 v hlavnom meste Vás chceme informovať, že veľkoplošné opravy na zjazdovej vetve z mosta Lanfranconi nerealizuje Národná diaľničná spoločnosť, ale Magistrát hlavného mesta a Matúš Vallo má rád Bratislavu. Tento úsek nie je v správe Národnej diaľničnej spoločnosti a z tohto dôvodu nemáme bližšie informácie o harmonograme prác. Pre akékoľvek informácie sa prosím obráťte na Magistrát hlavného mesta Bratislavy,“ konštatuje Národná diaľničná spoločnosť na svojej oficiálnej stránke.

Zdroj: Glob.sk / Peter Korček

Nuž z ich odpovede cítiť zjavný nezáujem, pohŕdanie a ironizovanie skutkového stavu a vážnosti celej situácie. Oslovili sme aj Magistrát hlavného mesta, ktorý má kritický úsek vo svojej správe, ale ani primátor Matúš Vallo, ani nik iný sa nám z Magistrátu neozval a neodpovedal, čo tiež evokuje ich (ne)záujem informovať motoristov aj obyvateľov Bratislavy o akútnych dopravných problémoch v meste. Ale stačí si prečítať reakcie šoférov na aktuálnu situáciu po začiatku opráv na moste Lafranconi a je jasné, že motoristov celá situácia, diplomaticky povedané, poriadne vytočila a nezaujíma ich, kto sa na koho vyhovára.

“Národná diaľničná spoločnosť a koho to zaujíma? Rovnaká odpoveď ako na spackané prepojenie D1/D4 “za to môžu iný”. Do boha idem po diaľnici? Idem. Ste Národná diaľničná spoločnosť? Ste. Tvoria sa kolóny na diaľnici? Tvoria. Uzatvárate kvôli tomu tunel Sitina? Uzatvárate. Tak ,keď už to máte tak zaujímavo rozdelené, že Národná diaľničná spoločnosť má rovné úseky a Magistrát zákruty, tak sa dohodnite a riešte to spolu. Stávajú sa Vám tam nehody, ohrozujete životy ľudí, skúšate trpezlivosť, ktorá bola minutá počas 3 mesiacov so spackanou organizáciou dopravy pri vstupe do Bratislavy, keď sa opravoval most pri Boroch. Napísal som aj na magistrát, samozrejme bez odpovede,“ napísal jeden z rozčúlených šoférov.

 

Zdroj: archív zoznam.sk

„Štyria vysmiaty ľudia  pracujúci na 5 úsekoch ktoré rozkopali na celej zákrute. To je úplný pľuvanec ľudom, ktorí stoja dve hodiny v zápche od Malaciek. To sa malo robiť s piatimi partiami na piatich rozkopaných úsekoch cez víkend v noci a nie otravovať ľudom život,“ dodal ďalší.  „Vy si v prvom rade urobte poriadok s vašim manažmentom, ktorý platíme všetci z našich daní! To čo predvádzate na diaľniciach je hanba. Z akého dôvodu nie sú na nových tabuliach mestské časti Bratislavy v bielych rámčekoch? Čo je podľa Vás Nové Mesto? Ja také mesto nepoznám, poznám iba Miestnu časť Bratislava – Nové Mesto. Ďalej, Vy neviete rozlíšiť zelenú a zelenú? Každá diaľničná tabuľa ma iný odtieň zelenej ako v Kocúrkove. Piktogramy tiež nesedia, rámčeky sú raz hranaté, raz oblé. Vaša vizitka fakt otras,“ pridal sa motorista z Banskej Bystrice. O rozhovor k téme sme požiadali aj motoristického odborníka a dopravného experta, ktorý sa problematike dopravnej infraštruktúry v Bratislave venuje už niekoľko rokov Alexandra Štefucu.

 

ZDROJ: TASR – Miroslav Košírer

“Ja neviem, aké by malo byť ideálne načasovanie opráv a rekonštrukcie ciest, niektoré veci sa jednoducho musia urobiť, ale možno sme to mohli stihnúť v období letných prázdnin a v dovolenkovom období. Keď nie je v meste niekoľko desiatok tisíc prichádzajúcich ľudí, keď je mesto spomalenejšie, čo by bolo určite výhodnejšie. Niektoré opravy sa nedokážu presne naplánovať, ale motoristom práve to načasovanie poriadne znepríjemňuje život. To je aj aktuálny prípad, kde by nebolo dobré v tomto smere naraz opravovať cesty a zjazd vetiev z mosta Lafranconi a zároveň uzavrieť tunel Sitina. Skôr ma mrzí, že všetky práce idú veľmi pomaly, aby sa veci robili rýchlejšie, intenzívnejšie. Aby tam neboli hodiny a hodiny, keď tam motorista nevidí, žiadneho robotníka. Keď si v daždi nevedia postaviť stany, lebo aj v zahraničí, aj pri veľmi silnom daždi dokážu robotníci pracovať. Lebo to sú častokrát lokálne jamy, opravy, kde to majú zaplachtované aj vo veľmi nepríjemnom počasí. Ísť do nočných hodín, po čom stále voláme, že veľa by sa malo robiť v nočných hodinách, kedy majú robotníci väčší pokoj, neotravujú ich autá, premávka. To je riešenie na súčasnú nepríjemnú situáciu s dopravou v Bratislave,” povedal Štefuca.