Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice

Populárna slovenská značka sa bude predávať už aj v Číne!

Populárna slovenská dojčenská voda Zlatíčko prenikla na čínsky trh. Zdroj: vodazlaticko.sk

SLOVENSKO – Slovenská dojčenská voda Zlatíčko je už tretí deň na ceste do Číny. Z Dunajskej Stredy vyrazil prvý špeciálny vlak tento pondelok a Zlatíčko by sa dnes malo nachádzať niekde medzi Poľskom a Ruskom. Prvých 984 paliet Zlatíčka tak už je na 10 tisíc kilometrovej dlhej trase. Do cieľa v Číne mu tak zostáva ešte 22 dní.

 

Populárna slovenská dojčenská voda Zlatíčko prenikla už aj na čínsky trh. Do dnešných dní sa predávala na Slovensku, v Maďarsku a Česku, no v najbližšiu dobu sa dostane už aj na ázijský kontinent.

Mnohých to možno prekvapí, ale čínsky partner trval na tom, že Zlatíčko si aj v Číne zachová svoj pôvodný názov. Na etikete je síce aj čínsky preklad a čínske informácie pre spotrebiteľa, ale tamojší zákazník na fľaši uvidí nielen známe usmiate batoľa, ale aj slovenský názov Zlatíčko.

„Pre čínskeho spotrebiteľa je dovozový produkt vždy známkou najvyššej kvality a preto sú na etiketách aj slovenské texty a pôvodný názov Zlatíčko. To síce určite väčšina Číňanov nebude vedieť prečítať, ale ani my by sme nevedeli prečítať 小金童,čo je zase čínsky preklad slova zlatíčko“, poznamenal s úsmevom Miroslav Berzedy. Podobný postup podľa expertov uplatňujú aj svetové potravinárske giganty, ktoré sa tiež snažia dobíjať tamojší trh.

Slovensko má unikátne pramene

Zlatíčko bude napríklad v Číne distribuovať tamojšia firma Tianju Group, ktorá pokrýva hneď 5 čínskych provincií od severozápadnej až po severovýchodnú Čínu. A táto firma si práve od Zlatíčka sľubuje, že jej pomôže stať sa lídrom v oblasti dojčenských a minerálnych vôd.

„Zlatíčko je špička vo svojom segmente. Má prirodzene nízky obsah minerálov a je vhodná pre plnohodnotný pitný režim batoľaťa, malých detí aj mamičiek. Táto voda je vhodná aj na prípravu detských pokrmov, pričom ju nie je nutné prevárať. A čínsky partner práve toto hľadal“, pripomína Miroslav Berzedy a dodáva, že prienikom na čínsky trh sa vlastne Zlatíčku podarilo presvedčiť najľudnatejšiu krajinu sveta, že Slovensko je skutočne vodná veľmoc. „My si to často ani neuvedomujeme, ale je pravdu, že Slovensko disponuje unikátnou skladbou prírodných prameňov a naše vody sú naozaj to najlepšie, čo môžete vo svete nájsť. A na tom sa dá stavať“, zdôraznil Berzedy.

Využijú stáročia strarú cestu

Železničná trasa oživuje stáročiami preverenú Hodvábnu cestu, ktorá kedysi spájala Európu s Čínou. Uhlíková stopa vlaku na trase 10 tisíc kilometrov je navyše oveľa nižšia, ako stopa klasickej lodnej dopravy, ktorá v novodobých dejinách v obchodnej výmene medzi Európou a Čínou prevláda.

A zaujímavé je aj iné porovnanie. Zatiaľ čo kontajnerová loď putuje do Číny z Európy približne 6 týždňov, vlak naprieč strednou a východnou Európou a Áziou dorazí na miesto určenia za 25 dní, čiže necelý mesiac. Železnica vôbec sa v poslednom období stále častejšie spomína ako nová alternatíva nákladnej dopravy, ktorá je rýchla, ekologická aj cenovo dostupná.

Zlatíčko bude počas svojej cesty do Číny pod neustálym dohľadom špeciálnych GPS zariadení, ktoré v reálnom čase informujú všetky zúčastnené strany o polohe, teplote, otrasoch, či dokonca náklonoch prepravovaného tovaru.

Zlatíčko sa napríklad nesmie príliš zohriať ani zmrznúť. Preto sú kontajnerové vagóny v ktorých sa prepravuje vnútri vybavené špeciálnymi izolačnými vakmi, ktoré zabezpečujú, že teplota sa udrží v želanej hladine. A kontrolu aj týchto parametrov zabezpečia práve spomínané GPS zariadenia.