Regióny Bratislava Top

POZOR na tieto internetové obchody! Ľudia sa sťažujú: Nedostali žiadne peniaze ani tovar

Ilustračná foto. ZDROJ: fb Polícia SR

BRATISLAVA – Pandémia koronavírusu so sebou priniesla rozvoj internetových obchodov. Ľudia si začali čoraz častejšie objednávať veci cez internet vzhľadom na to, že všetky obchody boli zatvorené. Pozor však na niektoré stránky, môže ísť o podvod a nemusíte dostať žiaden tovar, ale ani peniaze. Slovenská obchodná inšpekcia vám nepomôže. Jednu zo stránok však vzniknutá situácia mrzí a snaží sa zákazníkom doručiť tovar čo najskôr.

 

Internetový predaj je čoraz bežnejší spôsob nákupu. S rozvojom tejto služby sa však aj čoraz častejšie objavujú problémy s doručovaním zásielok. Slovenská obchodná inšpekcia varuje hneď pred dvoma stránkami. Konkrétne ide o weby www.bonky.sk a www.suprisimo.sk.

Tieto web stránky sa pri tom pohybujú na internete už nejaký ten rok. Dokonca na ne upozorňovali ešte 20.8. 2021. Ani to však nepomohlo a spotrebitelia si naďalej objednávajú tovar z týchto obchodov. 

“V prípade týchto galérii z obsahu spotrebiteľských podaní vyplýva, že po uskutočnení objednávky a jej následnom zaplatení nie je tovar spotrebiteľovi doručený. Viacero spotrebiteľov si taktiež uplatnilo právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu, predávajúci odstúpenie akceptoval, avšak peniaze im nevrátil,” upozornili pracovníci Slovenskej obchodnej inšpekcia.

Sťažnosti na túto spoločnosť sa postupne začali hromadiť, no napriek tomu zamestnanci Slovenskej obchodnej inšpekcie nemôžu urobiť kontrolu týchto obchodov, “keďže kontrolná činnosť Slovenskej obchodnej inšpekcie je v rámci jej kompetencií zameraná na podnikateľské subjekty so sídlom na území Slovenskej republiky, u ktorých môže vykonať kontrolu, v prípade spotrebiteľského problému s podnikateľským subjektom z Číny majú spotrebitelia možnosť obrátiť sa na dozorný orgán v Číne.”

Obe webové stránky totiž prevádzkuje spoločnosť, ktorá sídli v Ázii, “Shanghai TingYou Trade Co.,Ltd, Čína, ktorá predmetnú stránku označuje ako online trhovisko, prostredníctvom ktorého predávajú výrobky zahraniční predávajúci, so sídlom v Číne alebo v Singapure,” informuje Slovenská obchodná inšpekcia.

Ktorá vám v tomto prípade teda nepomôže. Po zverejnení upozornenia sme sa pokúsili kontaktovať aj predmetné stránky avšak na webovú stránku www.bonky.sk nás  nepresmerovalo. Podarilo sa nám však kontaktovať stránku suprisimo.sk.

Internetový obchod robí všetko preto, aby problém s objednávkami vyriešil

Spoločnosť pre zoznam.sk potvrdila, že evidujú nespokojných zákazníkov, avšak robia všetko pre to, aby objednávky doručili. “Vzhľadom na množstvo objednávok, ktoré evidujeme je pomer nespokojných zákazníkov úplne rovnaký ako na začiatku prevádzky aj teraz, nijako sa nezvýšil. Zvýšil sa iba počet objednávok, čo v konečnom dôsledku znamená aj viac nespokojných zákazníkov. Táto situácia nás veľmi mrzí a robíme všetko preto, aby 0.5% nespokojných zákazníkov bolo čo najnižšie a neustále sa znižovalo,” potvrdil jednateľ spoločnosti.

Ako ďalej dodal, “opatrenia kvôli COVIDU, sťahovanie skladov niektorých z kľúčových predajcov z Yiwu do Hangzhou. Ďalej sme boli nútení zmeniť softvér na odovzdávanie objednávok predajcom a množstvo ďalších prevádzkových záležitostí okolo toho, ktoré extrémnym spôsobom zasiahli do chodu v zmysle oneskorenia dodania u niektorých zásielok a určitého typu tovaru, apod. Túto situáciu aktívne riešime a staviame sa voči nej čelom. So zákazníkmi aktívne komunikujeme a každý deň sa snažíme mať odpísané na všetky e-maily, ktoré prídu (v rámci zákazníckej podpory) a jedná sa o obrovské množstvo e-mailov.”

Vzniknutá situácia ich mrzí, avšak so zákazníkmi sa podľa ich slov snažia komunikovať “nechceme sa nijakým spôsobom dištancovať od toho, že by sme nevedeli o tom, že určité množstvo zákazníkov je nespokojných. Vieme o tom a aktívne to riešime a volíme všetky možné opatrenia, ktoré tomu do budúcnosti zabránia, aby z 0.5% vzniklo ešte oveľa nižšie číslo. O tomto vieme a nerobíme, že sa nič nestalo. Ale so zákazníkmi skutočne a preukázateľne aktívne komunikujeme a snažíme sa všetko riešiť najrýchlejšie ako je to možné. Ale vzhľadom na to, že došlo k navýšeniu a mnohým zmenám, napríklad ERP systém u predajcov, sťahovanie ich skladov a pod., a zišlo sa viac vecí naraz, tak sme neboli schopní všetko docieliť tak, aby to bolo podľa nášho pôvodného plánovania a predstáv.”