Regióny Bratislava Top

POZOR PODVOD v mene Slovenskej pošty: Špekulanti používajú reálne mená zamestnancov, môžete prísť o poriadny balík

Ilustračné foto. Zdroj: TASR / Martin Baumann

BRATISLAVA – Podvodníci tentokrát zneužívajú nie len meno Slovenskej pošty, ale aj mená ich reálnych zamestnancov. Od ľudí sa snažia vylákať informácie o ich bankovom účte či kreditnej karte. Využívajú na to nový typ podvodu.

 

Slovenská pošta upozorňuje pred novým typom finančného podvodu. Neznáme osoby sa snažia od ľudí vylákať osobné informácie a to tak, že sa vydávajú za konkrétnych zamestnancov Slovenskej pošty, pričom im volajú z utajených čísel. “klientovi tvrdia, že pošta mu má vyplatiť väčší obnos peňazí od rôznych spoločností – napr. spoločnosti CCS expert. Aby ich telefonát pôsobil dôveryhodne, odvolávajú sa na nový zákon či vyhlášku, podľa ktorých môžu u seba peniaze držať najviac 5 dní, no keďže ide o väčšiu sumu peňazí, tvrdia, že treba rýchlo zaplatiť poistenie,” poznamenala pre zregionu.sk hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.

Podvodníci sa týmto spôsobom snažia od ľudí vylákať informácie od ich platobnej karty alebo bankového účtu. Ako dodala hovorkyňa, “Slovenská pošta preto opäť vyzýva občanov k ostražitosti, aby na podozrivé telefonáty či správy o realizácii finančných služieb prostredníctvom pošty nereagovali a najmä, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité, a občania tak môžu prísť o peniaze.”

Zdroj: TASR / Andrej Galica

Slovenská pošta však nikdy nežiada od svojich zákazníkov, aby uhradili poplatky, a to ani prostredníctvom e-mailu či SMS. Taktiež nežiadajú takýmto spôsobom úhradu za colné konanie či DPH, ani nesprostredkúvajú žiadne platby. “Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBOXe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky,”  poznamenala Dorčáková.

Ľudia by tak mali byť ostražití a dávať si pozor na podozrivé telefonáty, pomocou ktorých sa snažia podvodníci získať peniaze či citlivé údaje. Hovorkyňa tiež vyzvala, aby zákazníci nedávali podozrivým ľuďom svoje údaje a “v prípade, že klienti na tieto podvodné emaily už zareagovali a bola im spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.”