Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice

Prevratná a radikálna novinka v telefonovaní. Obťažovanie reklamnými a marketingovými volaniami skončilo

Na Slovensku začali platiť nové telekomunikačné zákony na obmedzenie reklamných a marketingových služieb. ZDROJ: archív zoznam.sk

Úrad bude vykonávať kontrolu dodržiavania ustanovení Zákona o elektronických komunikáciách z vlastnej iniciatívy, zároveň podozrenia z porušenia môže ktokoľvek poslať aj na e-mailovú adresu podnety@teleoff.gov.sk. V prípade, že subjekty si nebudú plniť zákonné povinnosti a nebudú sa pred marketingovým kontaktovaním riadiť týmto zoznamom a porušia pravidlá, úrad subjektom vykonávajúcim priamy marketing udelí pokutu od 200 EUR do 5% z obratu za predchádzajúce účtovné obdobie. Ale existuje niekoľko výnimiek, kedy je možné zavolať s marketingovou ponukou aj na telefónne číslo, ktoré je registrované v zozname. „V prípade ak ide o priamy marketing vlastných podobných tovarov a služieb subjektu, ktorý kontaktné údaje získal v súvislosti s predajom tovaru alebo služieb,“ uvádza rezort dopravy.

Ak teda bude niekomu volať napríklad zástupca e-shopu, v ktorom nedávno zákazník nakúpil a uviedol svoje kontaktné údaje, e-shop mu môže zavolať za účelom predstavenia ponuky podobných tovarov alebo služieb, napríklad doplnkového sortimentu. V takomto prípade nejde o porušenie a e-shop môže svojmu zákazníkovi zavolať aj napriek tomu, že číslo uviedol v zozname. Ďalšia výnimka je v prípade ak je osoba v zmluvnom vzťahu s konkrétnym subjektom. Ak má napríklad konkrétna osoba uzatvorenú zmluvu s mobilným operátorom, môže mobilný operátor tejto osobe zavolať napriek tomu, že uviedla svoje číslo v zozname,” konštatuje ministerstvo.

 

Viete kedy je povinnosť na propagáciu tovarov alebo služieb použiť číslo s predvoľbou (0)888? Zdroj: pixabay.com

Aj v tomto prípade tiež platí právo toto volanie priamo počas telefonátu, alebo aj inou formou namietať a mobilný operátor je zo zákona povinný námietku preukázateľne potvrdiť a viac svojho zákazníka telefonicky nekontaktovať s marketingovou ponukou. Výnimka platí aj prípade, ak si účastník alebo užívateľ marketingovú komunikáciu vyslovene vyžiadal. Napríklad ak niekto požiadal o cenovú ponuku na zimnú dovolenku, môže mu cestovná kancelária zavolať bez toho, aby si overovala, či telefónne číslo záujemcu je registrované v zozname.