Ďalším paradoxom je, že zákaz nebude platiť na americkom, ázijskom, africkom a austrálskom kontinente. “EÚ nie je ani zďaleka jediné územie, kde podobný typ zákazu bude platiť. Najprogresívnejšie je v súčasnosti Nórsko a Južná Kórea, kde by obdobný zákaz mal začať platiť už v roku 2025. Štát Washington ako prvý štát v USA zavedie obdobný zákaz v roku 2027 pre štátnu flotilu vozidiel. V roku 2030 začne obdobné nariadenie fungovať napríklad na Islande, v Izraeli, či dokonca v Indii. V roku 2035 sa má pridať Japonsko, Kalifornia či Kanada. Čína ako najväčší producent skleníkových plynov a zároveň najväčší predajca elektromobilov uvažuje o obdobnej regulácii od roku 2040. Okrem neho pribudne v tomto toku aj africký Egypt. Zoznam štátov je však oveľa väčší a ďalšie krajiny sa postupne pridávajú. Jasné smerovanie a konzistentné vyjadrenia naprieč celým svetom nútia automobilky k investíciám v predmetnej oblasti a odkláňajú investície od zvyšovania efektivity spaľovacími motormi. Práve k tejto téme prebieha v súčasnosti široká a odborná komunikácia o novej norme Euro 7, kde viaceré automobilky tvrdia, že investícia na znižovanie emisií spaľovacími motormi sa im javí kontraproduktívna,” zdôraznilo ministerstvo.
Na Slovensku majú fabriky významné automobilky ako Kia, Citroen, Peugeot, Jaguar, Land Rover či Volkswagen, takže zákaz predaja nových automobilov s benzínovými a naftovými motormi v EÚ od roku 2035 môže byť pre Slovensko likvidačný, keďže sme automobilovou fabrikou a montážnou dielňou Európy. “Slovensko je aktuálne nadštandardne (hustota dodávateľskej siete) vybavené pre produkovanie automobilov so spaľovacím motorom. Je v rukách štátu, aby sme túto infraštruktúru dokázali v dostatočnom termíne a dostatočnom tempe zmeniť na infraštruktúru pre BEV vozidlá (elektrické vozidlá) a to tak, aby sme ako krajina boli konkurencieschopní v súťaži o získanie investícií a nových projektov (rozhodnutie o výrobe daných modelov v našich OEM závodoch) zameraných na výrobu BEV (elektrické autá), ktoré budú čoskoro dominantnou skupinou automobilov vyrábaných v Európe. Ak sa nám to nepodarí, musíme sa pripraviť na pokles výroby automobilov, čo sa, samozrejme, premietne do životnej úrovne krajiny,” povedal Viktor Marušák, generálny sekretár Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky.