Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice

Veľké zmeny v MHD! Autobusy ZASTAVIA len na znamenie: Ľudia sú VYTOČENÍ, nemáme si kľaknúť aj na kolená?

Dopravný podnik zavedie celoplošne zastávky na znamenie, dôvodom je energokríza. ZDROJ: imhd.sk

Podľa Dopravného podniku ale grafikony a cestovné poriadky zostanú po starom. „Jedným z pravidiel v novom režime je aj povinnosť zastavenia na zastávke, ak už v danej zastávke stojí iné vozidlo. Situácia, kedy jeden spoj zastaví a druhý zatiaľ prejde okolo, preto nehrozí. Pravidlo nutnosti čakania na odchod podľa cestovného poriadku zostáva zachované. Naďalej bude platiť, že spoj nesmie odísť zo zastávky pred časom jeho odchodu. Pokiaľ by vodič mal okolo zastávky prejsť v predstihu, zastaví na nej a počká na čas odjazdu. Samozrejme, dáta z prevádzky budeme priebežne vyhodnocovať a ak sa ukáže, že vďaka zastávkam na znamenie stíhajú spoje prísť do určitej zastávky vždy v predstihu, adekvátne upravíme cestovné poriadky ,“ informuje Dopravný podnik.

 

Dopravný podnik zavedie celoplošne zastávky na znamenie, dôvodom je energokríza. ZDROJ: Peter Korček

Pre cestujúcich, ktorí cestujú aj prímestskými autobusmi pôjde, naopak, o zjednodušenie cestovania. “Pravidlá nástupu/výstupu, ktoré platia v prímestskej doprave od novembra 2021, teraz aplikujeme aj v systéme MHD,” konštatuje Dopravný podnik. Ale zjavne nespokojní s novými zmenami sú aj šoféri MHD. „Konečne. Ako vodičovi ste mi splnili sen, aj keď kým sa ľudia naučia, tak si asi čo to vypočujem. No ale aspoň sa porozprávam a vyjdem zo stereotypu.“ Je však zaujímavé, že Dopravný podnik povinné zavedenie zastávok na znamenie na všetkých linkách nezavedie pri električkovej doprave. “V prípade električiek sme zatiaľ k tomuto režimu nepristúpili z viacerých dôvodov. Okrem toho, že ide o nosný systém, je dôvodom napríklad aj dlhšia brzdná dráha vozidiel. Taktiež, v prípade električiek vie väčšina našich vozidiel pri brzdení elektrickú energiu aj rekuperovať, preto straty energií nie sú také výrazné ako pri cestnej doprave,“ zdôraznil Dopravný podnik.

Ale to nie sú všetky zmeny pre cestujúcich v MHD v Bratislave. Od 13. februára sa navyše upraví premávka vybraných liniek. Trolejbusová linka 45 bude premávať iba v ranných a popoludňajších špičkách pracovných dní. Linka 79 v Podunajských Biskupiciach bude premávať každý deň len vo vybraných časoch v špičke ráno a popoludní a to v základnej trase. Linka 145 bude premávať len cez pracovné dni. Linka 147 bude jazdiť cez pracovné dni a na Kalváriu zachádzať len jednosmerne. Linka 151 bude premávať cez pracovné dni. Pre veľmi nízku vyťaženosť po novom zaniknú linky X70, 27 a 58. Dopravný podnik zároveň obnoví vysokoškolský grafikon, premávku linky 184 a viac spojov pribudne na linkách 31, 39 a 87. Dopravný podnik stanovil prechodné obdobie dvoch mesiacov, počas ktorých budú cestujúci nepretržite informovaní vo vozidlách i na zastávkach.