Regióny Bratislava Top

Veľký šok pre obyvateľov! Poštu im už viac nedoručia, ako sa o zásielke dozvedia?

Poštu im už viac nedoručia, ako sa o zásielke dozvedia?
Poštu im už viac nedoručia, ako sa o zásielke dozvedia? Zdroj: TASR / Radovan Stoklasa, Dano Veselský

BRATISLAVA – Obyvatelia bytového komplexu SKY PARK ostali poriadne prekvapení. Slovenská pošta im oznámila, že im už viac zásielky doručovať nebudú, až pokým neodstránia všetky prekážky. K svojim listovým zásielkam sa tak budú musieť dostať inak.

 

Doteraz si zrejme nikto neuvedomoval, aké je dôležité doručovanie Slovenskej pošty. Bez tejto služby by sme sa k podstatným zásielkam len tak ľahko nedostali, a to aj v prípade listov od zdravotnej poisťovne, sociálnej poisťovne či exekúcie. Na túto službu však obyvatelia komplexu SKY PARK, kde sa nachádza 900 bytov, môžu zabudnúť. Slovenská pošta tam už viac zásielky doručovať nebude. Informovali o tom bratislavskenoviny.sk.

Konkrétne má ísť o vchody Továrenská 12, 14 a o Čulenovú 5. Obyvateľom týchto bytov totiž prišlo do schránky oznámenie, že im pozastavujú doručovanie zásielok. K tomuto kroku pristúpila samotná pošta s odôvodnením. “neoznačenie domových listových schránok menovkami adresátov, neoznačenie vchodov bytových domov a zvončekov, ktoré musia byť funkčné a umiestnené pri vchode do domu tak, aby k nim bol voľný a bezpečný prístup pre poštového doručovateľa a neumiestnenie prehľad užívateľov bytov v bytovom dome na prízemí.”

Komplex SKY PARK.
Komplex SKY PARK. Zdroj: TASR / Dano Veselský

Obyvateľom nebude doručené ani oznámenie o tom, že majú list na pošte. Ich zásielky sa budú automaticky ukladať na Pošte Bratislava 1, na Námestí SNP počas ich odbernej lehoty. V praxi to teda znamená, že pokiaľ sa budú chcieť obyvatelia dozvedieť, že majú na pošte list, budú musieť sa chodiť na to opýtať osobne. “Asi jediná vec, čo mi ostáva, je chodiť sa opýtať každý týždeň na pobočku,” vyjadril sa miestny obyvateľ pán Miroslav.

Niektorí obyvatelia však majú schránky označené a navyše je dole v budove vrátnica, vďaka ktorej sa dá k majiteľom dopátrať. Hovorkyňa slovenskej pošty Iveta Dorčáková upresnila, že sa tento oznam netýka všetkých obyvateľov, a to aj napriek tomu, že Slovenská pošta túto správu umiestnila do všetkých schránok obyvateľov. “Nedopatrením sa však stalo, že informácia bola vhodená do všetkých schránok, čím došlo k nedorozumeniu. Môžeme potvrdiť, že aj dnes bola pošta riadne doručená do všetkých označených schránok v celom komplexe na Továrenskej a Čulenovej ulici.” 

Poštu im už viac nedoručia, ako sa o zásielke dozvedia?
Poštu im už viac nedoručia, ako sa o zásielke dozvedia? Zdroj: TASR / Radovan Stoklasa

Ako ďalej dodali, Slovenská pošta má právo pristúpiť k takémuto kroku v prípade, že nie sú naplnené technicko-organizačné opatrenia pre bezpečné doručovanie zásielok. A teda ak doručovateľ nevie rozpoznať schránku adresáta nakoľko nie je dostatočne označená. Doručovateľ pri tom nemusí poštu doručiť ani v prípade, “ohrozenia doručovateľa, napríklad mávame aj prípady, kedy našich doručovateľov napádajú nezabezpečené psy,” poznamenal hovorkyňa.

Nedoručovanie zásielok na ich adresu však nie je trvalé. Na to, aby obyvateľom Slovenská pošta znovu doručovala zásielky, musia odstrániť všetky prekážky a riadne označiť doručovaciu adresu.

Hovorkyňa slovenskej pošty Iveta Dorčáková pre zoznam.sk poznamenala, že “v čase, keď pošta oznamovala, že nemôže doručovať zásielky občanom bez označených schránok, bolo označených menej ako 50 %. Občania, ktorí označené schránky majú, dostávajú poštu bez prestávky bežným spôsobom. Spojili sme sa so správcom komplexu, ktorý promptne podniká kroky na nápravu, takže veríme, že svoju poštu bude môcť bez problémov dostávať väčšina obyvateľov.”

To, že situáciu riešia nám potvrdila aj riaditeľka marketingu a komunikácie Veolia Slavomíra Vogelová, “naša spoločnosť, ako správca daného bytového komplexu, na základe výzvy od Slovenskej pošty vie o vzniknutej situácii a aktívne ju rieši. V prvom kroku sme vyzvali všetkých vlastníkov bytov, aby si vo vlastnom záujme neodkladne označili menami poštové schránky  za účelom obnovy poštových služieb a následného plynulého doručovania poštových zásielok. Naša spoločnosť tieto označenia zjednotí, aby distribúcia pošty bola rýchla a prehľadná. Na základe požiadavky Slovenskej pošty sme  tiež pre potreby distribúcie poštových zásielok pripravili  zoznamy vlastníkov bytov, ktoré budú k dispozícii  na recepciách bytových domov pre poštových doručovateľov .”