Regióny Bratislava Top

VODIČI ZÚRIA! Sprísnený systém parkovania v Petržalke: “Na toto sme neboli pripravení”, odkazujú

Petržalka zapája do parkovacieho systému aj súkromné parkoviská. Ilustračné foto. ZDROJ: Ján Zemiar

BRATISLAVA – Parkovanie a parkovacia politika v Bratislave je už niekoľko rokov vážnym problémom. Centrálny a univerzálny systém pre celé mesto neexistuje. Mestské časti preto improvizujú a využívajú svoje vlastné parkovacie pravidlá, ktoré ale všade optimálne nefungujú.

 

Najaktívnejší sú v tomto smere v Petržalke, kde už niekoľko mesiacov využívajú Petržalský parkovací systém, pričom ich zavedené pravidlá parkovania sú pre mnohých motoristov považované až za priveľmi extrémne a nepochopiteľné. Petržalka sprísnila pravidlá parkovania v miestnych štvrtiach Dvory I, III, V a Dvory VI. Po novom tam vodiči v rámci miestneho parkovacieho systému zaparkujú len na vyznačených miestach označených modrou farbou. Parkovanie mimo vyznačených boxov pri cestách, ale aj parkovanie na chodníkoch bez príslušnej povoľovacej dopravnej značky, je zakázané. “Všetky vozidlá musia po novom parkovať výhradne na modro vyznačených boxoch. Parkovanie mimo nich je zakázané a môže byť pokutované cez inštitút objektívnej zodpovednosti,” upozorňuje samospráva. Navyše regulovaná je aj štvrť Dvory IV, ktorá sa dostala do zóny Bratislavského parkovacieho asistenta, kde platí mestská parkovacia politika.

“Vzhľadom na to, že náš parkovací systém bol spustený v novembri 2019, čiže takmer pred tromi rokmi, verím, že mali všetci dostatok času na registráciu alebo hľadanie inej alternatívy,” poznamenal po spustení regulovaného parkovania v Petržalke starosta Ján Hrčka. Mestská časť zároveň avizovala, že prísnejšie pravidlá pribudnú aj v ďalších zónach. Do konca septembra by to mala byť časť Starej Petržalky a Lúky VI. Počas októbra plánuje samospráva “zazónovať” oblasť Dvory II a Háje I. “Ak sa v niektorých oblastiach zavedením zóny parkovanie pre rezidentov zhorší, čo by podľa našich údajov malo nastať iba veľmi výnimočne, v danej oblasti systém vrátime do aktuálneho stavu,” prisľúbil Hrčka. Na druhej strane chce Petržalka pre väčší počet parkovacích miest zapojiť do verejného parkovacieho systému aj súkromné parkoviská firiem, obchodných či administratívnych budov, ktoré bývajú v noci spravidla prázdne. Denný prevádzkový režim sa na nich nezmení.

 

Petržalka chce zapájať do parkovacieho systému aj súkromné parkoviská. ZDROJ: Ján Zemiar