Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Domáce Top

Ďalšie miesta na Slovensku čaká DOPRAVNÉ PEKLO. Potrvá ŠTYRI ROKY! Pripravte si pevné nervy

Ilustračná foto. ZDROJ: Unsplash.com/Ryan Porter

Diaľková doprava má podľa jeho slov slúžiť na čo najrýchlejší presun z jednej strany Slovenska na druhú. „Ale rýchliky ako ich poznáme dnes tam zastavovať budú, tu hovoríme o expresoch. Navyše ak sa budú chcieť dostať cestujúci z Piešťan do Košíc, môže tých 200 ľudí alebo nech ich je aj tisíc, prestúpiť v Trenčíne a nasadnúť tam na ten diaľkový expres a nestratia žiadny čas. Čo sa významne zlepší, je ponuka vlakov v regionálnej doprave, lebo ak sa bavíme konkrétne o Piešťanoch tak 90% ľudí cestuje odtiaľ buď smerom na Nové Mesto a Trenčín alebo na druhú stranu Trnava, Bratislava a tieto spoje budú posilnené,“ skonštatoval Doležal. Podľa rezortu dopravy sa obmedzuje diaľková doprava, ale posilňuje sa regionálna doprava. „V krátkodobom horizonte to môže spôsobiť problémy a obmedzenie ponuky, ale v dlhodobom horizonte to doprave pomôže. Zvýši sa ponuka a komfort, chceme prilákať viac cestujúcich do regionálnej vlakovej dopravy a zrýchliť diaľkovú dopravu z Bratislavy na východ a späť,“ vyjadril sa Doležal.

Neuralgickým bodom železničnej dopravy na Slovensku je Hlavná stanica v Bratislave, ktorá je už roky hanbou hlavného mesta a absolútne nezodpovedá požiadavkám a potrebám doby. Technicky, esteticky, kapacitne, komfortom, vybavením a službami „To je obraz železničnej dopravy na Slovensku. Železničná stanica v Bratislave nevyhovuje, je potrebné ju rozšíriť. Robili sme nedávno simuláciu využiteľnosti Hlavnej stanice v kontexte nového grafikonu, či stanica dokáže vôbec vyvoziť ten objem cestujúcich a objem vlakov. Nie, nie je to možné. Stanica pri maximálnom vyťažení dokáže obslúžiť iba 70% cestujúcich,” naznačil Doležal .

 

Na Slovensku sa v najbližších rokoch pripravujú významné investície do železničnej dopravy. ZDROJ: Peter Korček

Železničnú stanicu v Bratislave treba rozšíriť o nové koľaje, aj na úkor hlavnej budovy železničnej stanice, aby bola väčšia priepustnosť vlakov. Ale zrekonštruovať treba nielen koľajiská, treba riešiť aj budovu ako takú a výrazne tak zlepšiť služby pre verejnosť.  „Pripravuje sa veľký PPP projekt obnovy celého územia od Šancovej, po Pražskú a Brnenskú ulicu. Momentálne sa prepočítava kapacita stanice a možnosti ako vyvoziť  určitý počet cestujúcich vlakmi. Pripravuje sa technicko-ekonomická štúdia čo dáva a nedáva zmysel. Ale neviem kedy bude nová Hlavná stanica hotová, môj odhad je že súťaž na koncesionára sa začne do piatich rokov,“ doplnil Doležal.