Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Top

Hlavne, že páni sa VOZIA v autách! Nemusia čakať na MEŠKAJÚCI vlak: Nový grafikon ľudí rozčuľuje, príde zmena?

Nový grafikon vlakovej dopravy je na Slovensku platný od 11.decembra 2022. Ilustračné foto. ZDROJ: zoznam.sk

Veľká nespokojnosť je aj v Bernolákove. „Zníženie počtu vlakov samo o sebe znížilo komfort dochádzania za školou, prácou či inými aktivitami do hlavného mesta. Zníženie z piatich vlakov v špičke medzi 6:00 a 7:00 na dva vlaky a najmä v spojení s neistotou či sa do vlaku vôbec cestujúci zmestia a tiež či vlak vôbec príde načas. Veľmi často sa totiž stáva, že vlaky meškávajú od niekoľko minút až po desiatky minút. Toto prinútilo niektorých občanov siahnuť po iných alternatívach cestovania do Bratislavy, alebo strpieť nekomfort a cestovať aj na niekoľko prestupov a cestovaním stráviť viac času ako pred tým,“ vyjadril sa Miroslav Turenič, starosta Bernolákova a dodal, že ani pridanie dvoch nových vlakov do stanice Bratislava – Nové Mesto od 9.1.2023 nevyriešilo rannú situáciu. „Pretože prvý vlak ide príliš skoro a druhý najmä pre študentov zase príliš neskoro. Celá koncepcia prestúpme z áut na vlak preto stratila zavedením nového grafikonu úplne zmysel,“ zdôraznil Turenič.

 

Nový grafikon vlakovej dopravy je na Slovensku platný od 11.decembra 2022. Ilustračné foto. ZDROJ: zoznam.sk

Aj preto Železničná spoločnosť Slovensko pridala od pondelka 9. januára a potom aj od 16. januára ďalších päť vlakov. Ako uvádzajú železničiari, ich potreba pridania vyplynula z komunikácie so samosprávami a z vyhodnotenia reálnej prevádzky nového grafikonu. Sprevádzkované budú niektoré vlaky, ktoré boli v Grafikone vlakovej dopravy 2022/2023 označené ako „ide odo dňa vyhlásenia“. Uvedené sa týka úsekov tratí Senec – Bratislava-Nové Mesto (+ 8 vlakov od 9. 1.), Margecany – Nálepkovo (+ 2 vlaky od 16. 1.), Nálepkovo – Dobšinská Ľadová Jaskyňa (+ 2 vlaky od 16. 1.) a Lipany – Prešov (+ 1 vlak od 16. 1.). „Som rád, že ministerstvo dopravy po intenzívnej diskusii prijalo časť našich pripomienok k novému grafikonu, ktoré potvrdili prvé týždne praxe. Viem, že nájsť peniaze na ďalšie vlaky nebolo vôbec ľahké. Nový ranný vlak na trati Lipany – Prešov poteší stovky cestujúcich. A verím, že do istej miery budú spokojné aj regionálne samosprávy, ktoré dosiahli posilnenie vlakov v okolí Bratislavy a Hnileckej doliny. Ich obsadenosť budeme pozorne sledovať,“ povedal Roman Koreň, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko.

„Správne vyťažený vlak je najekologickejším spôsobom dopravy. Tento rok sa aj vďaka januárovému posilneniu priblížime k predkoronovým úrovniam prepravených cestujúcich. Samozrejme, väčší počet najazdených kilometrov a vypravených vlakov výrazne tlačí aj na technické možnosti nášho vozového parku a železničnej infraštruktúry vôbec. Dlhodobo s akcionárom preto vážne diskutujeme o veľkých investíciách aj v tomto smere,“ doplnil Koreň.