Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Top

PROJEKT STOROČIA na Slovensku: Bude u nás DRUHÝ NAJDLHŠÍ tunel v Európe. Vieme, kde

Pri Bratislave sa pripravuje unikátny projekt výstavby Tunela Karpaty. ZDROJ: BSK

Preto obec požaduje monitorovanie a meranie vplyvov na životné prostredie už pred výstavbou, aby sa dal počas nej identifikovať dopad výstavby na stav vody v Marianke. „Treba si uvedomiť, že výstavba takého tunela prebieha minimálne 10 rokov, možno viac a tie dopady sú najhoršie najmä počas výstavby. Nie sú napríklad navrhnuté žiadne kompenzačné opatrenia za pokles vody, hlučnosť, existujúce prístupové cesty, prerušené cyklotrasy, CO2 produkovaná naviac. Toto zatiaľ nie je nikde podchytené,“ dopĺňa Jackel.

Bývalý starosta Marianky Dušan Statelov naznačil aj nejasnosti okolo dopravnej funkcie tunela. „Väčšina ľudí očakáva od toho tunela, že výrazne prospeje doprave v Bratislave, čo čiastočne môže byť pravda, ale aj nemusí. Najväčší problém dopravy Bratislavy a okolitých obcí je radiálna doprava. Ráno sa chodí do Bratislavy a poobede preč. To je intenzita približne 150 až 200-tisíc áut denne. Očakáva sa, že tunel ako taký obslúži možno 30-tisíc áut denne. V procese nám chýba pružnejšia diskusia o dopravnom odôvodnení tunela, čomu má slúžiť, akú dopravu má obsluhovať, či nie je vhodné investovať peniaze do inej formy dopravy, napríklad do železničnej, radiálnej.“

 

Galéria
Pri Bratislave sa pripravuje unikátny projekt výstavby Tunela Karpaty. ZDROJ: BSK
Pri Bratislave sa pripravuje unikátny projekt výstavby Tunela Karpaty za takmer miliardu EUR. ZDROJ: BSK
Pri Bratislave sa pripravuje unikátny projekt výstavby Tunela Karpaty za takmer miliardu EUR. ZDROJ: BSK
Pri Bratislave sa pripravuje unikátny projekt výstavby Tunela Karpaty. ZDROJ: BSK
Pri Bratislave sa pripravuje unikátny projekt výstavby Tunela Karpaty. ZDROJ: BSK
navigate_before
navigate_next