Regióny Bratislava Top

Situácia ohľadom dinoparku sa vyostruje: Súd a slová o konci

Na jeseň minulého roku sa vymenilo vedenie ZOO. Zdroj: Zoznam.sk / Maarty

BRATISLAVA – Kauza týkajúca sa ďalšieho fungovania bratislavského dinoparku naberá na obrátkach. Zoologická záhrada a spoločnosť West Media, ktorá dinopark prevádzkuje, nevedia nájsť spoločnú reč. Zatiaľ, čo ZOO tvrdí, že zmluva s firmou je pre nich nevýhodná a chce lepšie podmienky, spoločnosť obviňuje nové vedenie zoologickej záhrady z nepriateľských aktivít a obrátila sa na súd.

 

Pôvodná zmluva medzi ZOO a prevádzkovateľom dinoparku bola podpísaná ešte v roku 2014 na dobu určitú do roku 2023. Firma dnes tvrdí, že jej uzatvoreniu predchádzal riadny výberový proces, na ktorý dohliadal aj bratislavský magistrát za účasti rady mesta. „V zmluve sú presne citované podmienky a povinnosti pre obe zmluvné strany,“ tvrdia s tým, že dokument nebol nikdy spochybnený ani napadnutý. Obrat mal nastať až po nástupe nového vedenia zoologickej záhrady. To im 1. marca 2021 nakoniec poslalo odstúpenie od zmluvy. Zdôvodnilo to nevýhodnými podmienkami, ktoré z nej pre nich plynuli. Keďže dinopark fungoval aj naďalej, záhrada tento týždeň pristúpila k ďalšiemu kroku a firmu vyzvala, aby jeho prevádzku prerušila.

Spoločnosť, ktorá prevádzkuje dinopark, však vidí vec inak. Odstúpenie od zmluvy neuznávajú a dokument aj naďalej považujú za platný. Vo veci dokonca podnikli aj právne kroky a na okresný súd v Bratislave sa obrátili so žalobou, pričom si nárokujú náhradu za spôsobené škody. „Zároveň je potrebné povedať, že aj keď neuznávame kroky súčasného vedenia ZOO Bratislava smerujúce k likvidácii DinoParku, a až doposiaľ sme sa snažili o bezproblémový chod, vzhľadom na stupňujúce sa nepriateľské aktivity budeme musieť pravdepodobne v najbližších dňoch DinoPark Bratislava zatvoriť,“ uviedli.

Podľa spomínanej zmluvy má firma 30-percentný podiel z celoročného vybraného vstupného. Prevádzkovateľ dinoparku tiež tvrdí, že v areáli vybudovali WC pre návštevníkov či poskytli kompletný systém turniketov pre predaj vstupeniek. So zoologickou záhradou okrem toho vraj príkladne spolupracovali aj nad rámec povinností citovaných v zmluve. Zároveň tvrdia, že do ich príchodu do ZOO v roku 2004 sa návštevnosť pohybovala na úrovni približne 130-tisíc návštevníkov ročne, no po otvorení dinoparku sa ustálila na viac ako dvojnásobku.

 

Dinopark patril k obľúbeným atrakciám. Zdroj: TASR / TASR Daniel Veselský

Iný pohľad

Zoologická záhrada  však zasa tvrdí, že 30-percentný podiel z celkového vstupného platili aj v zimných mesiacoch, v ktorých bol Dinopark zatvorený. “Na druhej strane, West Media neplatila ZOO Bratislava žiadne nájomné, teda ako za pozemky užívané na umiestnenie výstavy dinosaurov v areáli ZOO, tak ani za budovy, v ktorých West Media prevádzkuje Dinogril, Dinoshop, či Dinokino. Z týchto prevádzok pritom všetky zisky plynuli spoločnosti West Media, pričom ZOO Bratislava sa žiadnym spôsobom na týchto ziskoch nepodieľala,” uviedla záhrada.

Zároveň tvrdia, že sa starali aj o údržbu areálu Dinoparku, čo podľa nich historicky vyplývalo aj zo skutočnosti, že areál Dinoparku doposiaľ nebol oplotený a nebol tak fyzicky oddelený od zvyšného areálu ZOO. Vzniknutú situáciu chcú však vraj vyriešiť spôsobom, ktorý u nich výstavu zachová. Zatiaľ však osud obľúbenej atrakcie nielen malých, ale aj veľkých návštevníkov ZOO ostáva neistý.