Podobné vyjadrenie a nesúhlas poslala na Bratislavský kraj aj obec Ivanka pri Dunaji. „Pri návrhu realizovať princíp samostatného napojenia obcí na navrhovanú komunikáciu – zakázať trasovanie vedúce cez regionálne a nadregionálne biokoridory a biocentrá a zelené časti krajiny. Zakázať tranzit pre nákladnú dopravu ponechaním navrhovanej tangenty cestou III. triedy s vylúčením takéhoto typu dopravy, nenavrhovať v území výrobné alebo logistické areály na regionálnej ani na miestnej úrovni,“ uvádza sa v stanovisku obce.
Zároveň Ivanka pri Dunaji okrem iného požaduje pozdĺž tangenty vytvoriť podmienky pre cyklistickú (nemotorovú) dopravu a elimináciu dopadov spôsobených exhalátmi a hlukom výsadbou izolačno-bariérovou zeleňou a zabezpečiť bezkolízne križovanie cyklotrás a peších trás s pozemnými komunikáciami. „Navrhovanú tangentu koordinovať so stavbou „I/61 Bratislava – Senec, skapacitnenie“, ktorú pripravuje Národná diaľničná spoločnosť, a.s. V opačnom prípade s navrhovanou trasou tangenty v uvedenom rozsahu, trasovaní a kategorizácii vzhľadom na všetky vyššie uvedené skutočnosti obec Ivanka pri Dunaji zásadne nesúhlasí,“ zdôraznil Vladimír Letenay, starosta Ivanky pri Dunaji.
„Obecné zastupiteľstvo obce Malinovo odmieta v celom rozsahu návrh trasovania novej cesty II. triedy z mimoúrovňovej križovatky Triblavina s križovaním cesty I/61 v polohe medzi Ivankou pri Dunaji a Bernolákovom a obchvatom obce Zálesie s prepojením do novej mimoúrovňovej križovatky na D4, s odbočením pri obci Ivanka pri Dunaji južným smerom vedeným východne od 2 obcí Zálesie a Malinovo, s pripojením na mimoúrovňovú križovatku plánovanej rýchlostnej cesty R1 v obci Most pri Bratislave, respektíve do dnešného križovania ciest II/572A a II/572,“ uvádza Edit Valacsai, starostka obce Malinovo.