Kategórie Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice

Stavať sa má NOVÁ diaľnica! Osem obcí je ZÁSADNE proti nej

Osem obcí v okolí Bratislavy je proti výstavbe obchvatu mesta, tzv.tangenty. ZDROJ: archív zoznam.sk

„V spolupráci s poslancami sme za obec a našich občanov vyjadrili nesúhlasné stanovisko na akúkoľvek tranzitnú dopravu cez naše katastrálne územie. V súlade s dohodou starostov okolitých obcí navrhujeme trasovanie mimo nášho katastrálneho územia. Obec Zálesie nesúhlasí s výstavbou plánovanej cestnej komunikácie, ktorá je navrhnutá ako cesta II. triedy s mimoúrovňovými križovatkami uprostred lesa, v blízkosti rekreačnej zóny a obytných zón. Sme veľmi znepokojení trasovaním plánovanej komunikácie cez najväčšie celistvé lesné územie v blízkosti našej obce, a zničenie tohto biotopu považujeme za neprijateľné. Zásadne nesúhlasíme s prepojením novej komunikácie na D4 a trasovaním obchvatu cez katastrálne územie obce Zálesie,“ zdôraznila Martina Dobrovodská, starostka obce Zálesie.

K výstavbe tangenty sa vyjadrili aj občania dotknutých obcí v petícii „Za zachovanie lesa v rekreačnej zóne jazera Štrkovka, Ivanka pri Dunaji a zrušenie trasovania komunikácie Tangenty v blízkosti obytných zón“, v ktorej podpísaní obyvatelia Ivanky pri Dunaji, Zálesia, Bernolákova a ďalších okolitých obcí žiadajú Bratislavský samosprávny kraj a Ministerstvo dopravy a výstavby SR o prehodnotenie rozpracovanej štúdie „Prepojenie ciest I/61 a D4“ a nesúhlasia s predkladanými variantami cestnej komunikácie. Za Bratislavský samosprávny kraj nám stanovisko a vyjadrenia k celej záležitosti okolo tangenty poslala Lucia Forman z Oddelenia komunikácie s médiami a verejnosťou, keďže podľa navrhovaných projektov má tangenta viacero verzií výstavby.

 

Kolóna vozidiel v Ivanke pri Dunaji. ZDROJ: zoznam.sk

„Spracovanú technickú štúdiu sme nad rámec povinností prerokovali s dotknutými obcami, vrátane Okresného úradu a Ministerstva dopravy a výstavby. Z obdržaných stanovísk vyplýva, že časť tangenty sa nebude realizovať a to práve v lokalite okolo jazera Štrkovka, alebo cez lesík. Ministerstvo dopravy a výstavby nesúhlasilo s križovatkou na diaľnici D4. Zároveň bol všeobecný nesúhlas s polohou tangenty vyslovený dotknutými obcami a občanmi,“ povedala Forman. Zároveň dodala, že z uvedeného dôvodu bolo potrebné hľadať iné dopravné napojenie na vyššiu infraštruktúru. “Novonavrhované trasovanie tangenty okolo Bernolákova, medzi Malinovom  Tomášovom s napojením na obchvat Mostu pri Bratislave bude benefitom pre dotknuté obce, ktoré bez pohybu v intraviláne obcí sa napoja až na diaľnicu. Navrhovaná trasa tangenty sa nedotýka žiadneho územia národnej siete chránených území. Konkrétne vplyvy tangenty na životné prostredie bude podliehať samostatnému procesu podľa Zákona č. 24/2006 Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie,“ doplnila Lucia Forman.