Regióny Bratislava Top

Útok žraloka v egyptskom letovisku spravil Slovákom z dovolenky hotové peklo: Cestovka nás o ničom neinformovala!

Manželia z Modry vycestovali na vytúženú dovolenku, zmenila sa na nočnú moru. Zdroj: archív manželov/FB Premier Le Reve Hotel

More na prídel

Predposledný deň dovolenky svitlo pre manželov malé svetielko nádeje. Keď lano, ktoré ohradzovalo pláž približne o jedenástej hodine zmizlo a zvesili aj červené vlajky, ktoré signalizovali zákaz vstupu do mora. Lucia s Mirom s nadšením po 9 dňoch dovolenky prvýkrát okúsili nakúpenú výstroj a rovnako aj zakázanú hotelovú pláž. Nadšenie však rýchlo skončilo. O trinástej hodine ich totiž už z mora vyhadzoval miestny plavčík hlasným pískaním. Plavčík na videu, ktoré nám do redakcie poslali, po anglicky vysvetľuje, že more bude „otvorené“ len dve hodiny denne a to kvôli rozhodnutiu manažéra hotela. „Včera sem pricestovalo ďalších sedem Slovákov, ktorí sú v šoku z toho, že more je zatvorené,“ dodáva Lucia. Reklamáciu do cestovnej kancelárie KartagoTours poslali podľa slov manželov ešte ďalšie tri rodiny. „Vidím tú takú apatiu tých ľudí lebo sú na dovolenke a majú byť šťastní, proste málokto sa do toho púšťa,“ hovorí Slovenka s tým, že inak by bolo reklamácií možno omnoho viac. Do cestovnej kancelárie Invia napísali negatívnu recenziu, ktorú však podľa Luciiných slov cestovná kancelária zmazala. V recenzii Lucia varuje ľudí pred tým, aby do hotelu Premier Le Reve Hotel & Spa necestovali.

Na videu nižšie si môžete pozrieť, ako sa Miro a Lucia idú spýtať plavčíka na móle prečo je more opäť uzavreté. Ten im odpovie, že manažér hotela sa tak rozhodol a more bude sprístupnené každý deň len na dve hodiny, pričom Egypťan dodáva niečo v zmysle, že sezóna ešte len začína.

Prezerali sme si stránky oboch cestovných kancelárií. Ani jedna z nich neupozorňuje ľudí na to, že pláž pred hotelom Premier Le Reve je aktuálne uzavretá. „Toto ubytovanie sa nachádza 3 minúty chôdze od pláže. Tento 5-hviezdičkový all-inclusive rezort v zálive Sahl Hasheesh ponúka bazény so sladkou aj slanou vodou vrátane bazéna krytého sklenenou kopulou. Má súkromnú pláž, klub zdravia, kúpele a 5 reštaurácií,“ píše cestovná kancelária Invia o luxusnom dovolenkovom rezorte na svojej stránke.

Egypt
Ani jedna z cestovných kancelárií ľudí na svojich stránkach nevaruje, že hotel Premier Le Reve nemá aktuálne k dispozícii vstup do mora z hotelovej pláže. Zdroj: screen Invia.sk

Reakcia cestovnej kancelárie

Cestovných kancelárií Invia a Kartago Tour sme sa pýtali prečo svojich klientov vopred neinformovali o tom, že vstup do mora z hotelovej pláže nebude cestujúcim umožnený, koľko reklamácií v tejto súvislosti dostali, ale aj to, či je pravda, že mažú negatívne recenzie od zákazníkov.

„K obmedzeniam aktivít v mori v oblasti Sahl Hasheesh (čo je celá oblasť, nie len hotel Premier Le Reve) došlo po útoku žraloka na nemeckú turistku. Výrazne obmedzenie trvalo 4 dni a to presne od 4.7. – 7.7.2022, kedy boli nariadením egyptských orgánov obmedzené viaceré aktivity,“ vysvetľuje Juraj Sliacky za cestovnú kanceláriu KartagoTours. Slováci pritom hovoria, že opatrenia pretrvávajú už takmer mesiac. „Nakoľko nešťastný útok žraloka sa udial práve v oblasti Sahl Hasheesh, pokiaľ nebol určený druh žraloka a tento nebol ulovený, celú oblasť úrady obmedzili,“ argumentuje Sliacky s tým, že sa nejednalo len o konkrétny hotel alebo nebodaj klientov konkrétneho hotela, ale celú geografickú oblasť. Následne boli podľa cestovnej kancelárie postupne tieto opatrenia uvoľňované. To si však nemyslí Miro s Luciou a zopár ďalších Slovákov, ktorí nám do redakcie naposielali videá vyľudnenej pláže spred hotela.

Poloha hotelu Premier Le Reve a ostatných hotelov v zálive Sahl Hashees. Zdroj: google maps

Sliacky v stanovisku cestovnej kancelárie opäť zdôraznil, že útok žraloka mimoriadna udalosť a opatrenia sú plne a výhradne v kompetencii štátnych autorít Egypta. „Nie je preto možné akýmkoľvek spôsobom do nich zasahovať a nemá tak právo urobiť ani hotel, ani cestovná kancelária. Prvoradou je bezpečnosť klientov, takže nie je na mieste ani o nich polemizovať,“ odkazujú nahnevaným Slovákom z Kartago Tour. „My sme veľmi radi, že nariadenia všetci klienti s úplným pochopením rešpektovali a nenastali preto žiadne problémy s miestnymi autoritami,“ dodáva Sliacky. Zároveň za spoločnosť uviedol, že na žiadnej zo stránok cestovnej kancelárie nemažú recenzie zákazníkov. „Ohľadom reklamácií v súvislosti s obmedzeniami po útoku žraloka, tak tie sme obdržali dve,“ uzavrel. Z cestovnej kancelárie Invia nám do publikovania článku na naše otázky neodpovedali.